Co zatím říkáš na vývoj domácí Wild Rift scény?
Davkouny: Každá nová hra má při formování scény porodní bolesti a časem se stává civilizovanější a organizovanější, čemuž PLAYzone skvěle přispívá zařazením Wild Riftu na program MČR mobilních her. S každým měsíčním finále se úroveň rapidně zlepšovala a nepochybuji, že Midseason přinese to nejlepší.
Hippowan: Překvapilo mě, kolik týmů se tak rychle utvořilo a kolik schopných hráčů se pohybuje na opravdu vysoké úrovni. Mrzí mě naopak absence některých větších organizací, zvlášť když se nabízí napojení na klasické LOLko. Kvalitních hráčů je tu spoustu, ale zatím tu než pravé týmy spíš vidím skupiny individualit, které potřebují větší motivaci a určení směru.
Mortsche: Nejvíc mě těší, že byl tento nový titul rovnou zařazen do MČR, což budí ve hráčích a organizacích snahu se začít o WR zajímat a pracovat na posouvání scény. Zatím jsme opravdu v začátcích WR scény u nás a hodně organizací, co na turnajích vídáme, tak nejsou zaběhlé a nebo hráči často hrají ještě bez organizace, což samozřejmě není překvapením. Podle mě má WR velice dobré vyhlídky a prostor na růst a pole potenciálních nových hráčů je dost velké. Vůbec bych se nedivil, kdybychom produkovali talenta za talentem, jako je tomu v LoLku.
Má Wild Rift šanci konkurovat jiným esportovým titulům a dokáže se přiblížit svému “staršímu bratrovi”?
Davkouny: Určitě má šanci na mobilním poli, věřím že se časem vyrovná nejpopulárnějším mobilním MOBA hrám. PC hrám dle mého názoru v současnosti konkurovat nemůže, rozhodně má ale potenciál zaujmout hráče počítačových MOBA her a získávat více příznivců díky investicím od Riotu a skvělému zpracování samotné hry.
Hippowan: Pokud se má Wild Rift přiblížit klasickému League of Legends, tak si myslím, že si počkáme ještě dobrých pár let. Nyní Wild Rift těží spíše z popularity „staršího bráchy“ v devítce, ale sám o sobě je ještě prvňáček, který to nezvládá na škole v přírodě. Mobilní gaming a s ním i esport jdou postupně vzhůru a myslím, že se bude esportu na PC přibližovat, ale dle mého je to běh na hodně dlouhou trať.
Mortsche: Konkurovat určitě! Přiblížit se k LoLku, no, to bude ještě chvíli trvat, ale určitě si myslím, že to může být za ne zas tak dlouhou dobu plnohodnotný esport titul s vybudovanou infrastrukturou a zajímavou scénou kolem (jak u nás, tak i mezinárodně). Zároveň Riot Games se už mohli poučit z jejich zkušeností s LoLkem a tvořením esport infrastruktury. Všechny tyhle zkušenosti můžou naplno využít a to ještě víc požene WR dopředu a k tomu patří třeba i dobře poladěný herní engine a plynulé fungování hry. Zároveň Riot dbá na udržitelnost a strukturu, co se týče LoL esportu (všechny zavedené ligy, zaběhlý systém) a očekávám, že něco podobného bude chtít vybudovat i u WR, což je podle mě jeden ze základů pro úspěšný esport.
Kdo je podle tebe favorit Samsung Midseason a proč?
Davkouny: Favoritem turnaje je každopádně eSuba, která má nadstandardní podmínky, sestavu i manažera. Jsem zvědavý, do jaké míry se podaří dalším vrcholovým týmům, jako jsou třeba Stopwatch, eSubu potrápit.
Hippowan: Adeptů na celkového vítěze je dozajista vícero, ale za mě je to eSuba, která může navázat na dominanci svých lolkařských bratrů. Tým sice prošel několika změnami, ale nyní vypadá o to silnější, což dokázal na posledním měsíčním finále. Víc mi ale eSuba imponuje postupem na evropské finále Origin Series coby jediný CZSK tým.
Mortsche: Kdybych vystupoval z historických úspěchů modré krve na poli League of Legends, tak je vždy jistota vsadit na eSubáky. Hráči pod touhle organizací nejsou nikdy vybráni nahodile a mají za sebou určitě to nejlepší zázemí a podporu, což dost pomáhá, a už se ukázali na několika series jako jeden z top týmů. Ale vzhledem k tomu, že je scéna ještě relativně mladá, stále se domýšlí strategie, přístupy ke hře a ve Wild Riftu oproti LoL je podle mě větší možnost individuálně zářit, tak sázka na modrou hvězdu nemusí být tak jistá. V poslední Samsung MČR WR Series sice eSuba zvítězila, ale několikrát během různých turnajů podlehli např Stopwatch. Rovněž Patres of Love nám toho dost ukázali a jsou zapojení od samotného začátku turnajů ve WR. Další týmy mají určitě taky dost slušné šance, nikoho bych nebral vyloženě jako outsidera vzhledem k tomu, jak často volatilní dokáže WR být. Nicméně tohle je moje top trojka.
Teď trochu volnější a osobitá otázka. Jaká je tvoje nejoblíbenější postava a proč?
Davkouny: Nejradši mám Singeda, je jednou z jednodušších postav na ovládání a dá se s ním dobře tahat elo, nikdo moc netuší, jak proti němu hrát a je prostě OP. Dál mě dost baví Ezreal, ale u něj mám pocit, že si brzy prodřu díry do displeje z nekonečného klikání.
Hippowan: Sám si asi nejradši zahraju ve Wild Riftu Blitzcranka, je to šampion, na jehož mechaniky stačí i moje tlustý prsty, ale zároveň nabídne spoustu playmakingu a může mít velký impakt na hru. Co se týče diváckého zážitku, tak mě nejvíc baví asi maratonec Singed, který je ve Wild Riftu k mému překvapení o dost využitelnější než v klasickém League of Legends.
Mortsche: Bezpochyby Fiora. Vzhledem k tomu, že je to i v LoL můj nejoblíbenější hrdina, tak poté, co jsem viděl, jak zatraceně dobře vypadá a jak jsou její animace plynulé ve WR, to byla jasná volba. Stejně jako v LoL se hraje na top/baron lince a nabízí všechno, na co já rád koukám – duely, outplaye, obrovská mobilita a poškození, ale zároveň vysoký skill ceiling.
Co jsou podle tebe největší rozdíly mezi Wild Riftem a League of Legends (plusy/mínusy)?
Davkouny: Rozdíl je pro mě největší v rychlosti a spádu hry, pokud si získáte rychlou výhodu a dokážete chytit momentum, často s tím oponent už nic nezmůže, early game je mnohem důležitější. Hry jsou díky tomu ale svižné, zábavné a ty delší duely si pak divák i komentátor o to víc užije. Pro mě je pak subjektivní záležitostí ovladatelnost a zážitek ze hry, který mi mobilní hraní oproti pc hraní rozhodně nevynahradí.
Hippowan: Největší rozdíl vidím v tempu hry, protože ve Wild Riftu se fightí už od čtvrté minuty se spawnem prvního draka a hra končí třeba v 15. minutě. To je na jednu stranu super, na druhou stranu ale nevidíme klasická 1-3-1 nebo více scalujících kompozic. Ačkoliv se to dá říct u obou her, mně osobně přijde, že je Wild Rift více jednotvárný než právě League of Legends. Na druhou stranu se mi líbí, jak se Riot ve WR vypořádal s objektivy, které jsou podle mě dobře přizpůsobené odlišnému tempu hry.
Mortsche: Největší rozdíl je určitě v rychlosti. A taky to dává smysl – WR je zamýšlen pro casual hráče tak, že když mám někde chvilku času, ať už ve škole, nebo když někam jedu, tak si chci dát rychle hru. U WR z pozice komentátora není zas tak moc času si „oddechnout“ a zanalyzovat hru, protože tempo WR je opravdu rychlé a akce často střídá akci, hry bývají rozhodnuté často podle toho, kdo si urve výhodu v early. Zároveň obrovská výhoda WR je právě jeho přístupnost – proto se těším, jak se scéna bude postupem času vyvíjet, protože díky přístupnosti hry je velká šance, že se nám tady bude rodit talent za talentem. Mínus, co se týče komentování, je že není zas tak lehké tvořit a formovat příběh během hry, pokud je kratší. Kdybych to měl přirovnat, tak komentovaná hra/série League of Legends je kniha, hra WR jsou takové dvě tři kapitoly. Další velké plus WR je, že celá hra je postavená na novém a poladěném enginu, takže všechno vypadá dobře, šlape to tak, jak má, a nejsou tam nějaké zábrany z developerského hlediska jako v LoL, které často brzdí vývoj hry.
Samsung Midseason nás čeká už během tohoto víkendu. Souboje těch nejlepších domácích týmů budete moci sledovat v sobotu a neděli vždy od 13 hodin na Twitchi PLAYzone.cz. Celým turnajem vás bude provázet právě trojice komentátorů, kteří nám odpovídali na dnešní zapeklité dotazy.