Taky jste milovníky doty? Hrajete stejně jako já na Battle.netu konkrétně na Xpamu a česko-slovenském kanálu „Áčku"? Dovoluji si napsat svých pár postřehů a popis jedné mé hry. Jak název vypovídá, můj hero byl Lucifer. Asi nechápete důvod mého článku. Berte to jako shrnutí emocí jednoho hráče i jako snahu donutit každého, kdo si to přečte k zamyšlení se nad tím, zda -li by se mu dané chování a hra líbily. Přeci jenom nervy máme každý jenom jedny a účelem hraní doty je zabavit se a pokud možno vyhrát. Ne být cílem někoho, kdo si vybíjí vztek na někom na druhé straně republiky.
„Áčko"
17. srpen 2007, 11:35 hodin otevírám oči. Zapínám své pc, usedám na židli. Pouštím winampa, ventrilo a má ruka pomalu posouvá myšku, jenž pomalu táhne kurzor na ikonku w3l.exe. Warcraft III Frozen Throne. Klikám na Battlenet. Loguji se. Vybírám svůj z donucení oblíbený kanál „Áčko" patřící českým a slovenským doťákům. GN? GN? Po chvilce dobrá duše zakládá.
Join game...
Všechno v pohodě, zmatky se sloty pro přátele hráčů, barev svých snů, ujasnění si herního módu, výpisů ban listů, pořešeny a je to tu! Magické tlačítko START stisknuto. Hra naběhla, volí se hrdinové. Na frontách stojí proti sobě znepřátelené armády, těžké stroje a stateční bojovníci. Boj započal! Teče krev...
First blood! Vojska někde útočí, někde brání. Hra má spád, dynamiku. Xxxxx has left the game. Co to je? Omg! Wtf? Leaver! Zase? Proč? Tohle není možné! Ban, ban, ban... V banovacích databázích byl právě zaplněn další řádek. Rmk? Ano? Ne? Play? 5:4? Leavne někdo a play 4:4? Omfg rmk! Omg play! Hra je pryč. Už to není ono. Hra dopadla jak dopadla. Škoda času. Nebýt leavera, mohlo to být pěkné. Snad příště.
Znáte to také?
Dota střídá dotu. Za poslední měsíc a půl jsem nahrál tolik dot, že si mohu udělat srovnání jak to na „áčku" chodí. Mám to totiž v živé paměti. Jako všude je několik druhů a kategorií:
1. Hráči
Hrají, baví se tím. Když se daří, daří se. Když ne, nekazí hru druhým.
2. Leaveři
Opravdu si myslíte, že někdo musí během doty k „umírající babičce", když má skóre 0:x (obvykle x>3), tým většinou prohrávající, žádný pořádný item a hraje tak, že kdyby nehrál, prospěl by tak týmu více? Nebo dalšímu zrovna spadl net, vypli elektrický proud, resetovalo se pc, přišla holka atd. atd. Když to někomu opravdu spadne a nemůže za to, smůla. Když někdo opravdu někam musí jít, smůla. Tací hráči ale obvykle nemají 0:8 a sotva tredy. Custom kick - jsem leaver, protože mě někdo kicknul. Super. Vyhrával jsem, někdo to neunesl a kicknul mě. Od ostatních padají bany. Nádhera, i když neleavuji. Ale vysvětlujte to hostům, kteří si přečtou Mars_cz bla bla bla left the game = reason: noob&leaver. Banovací databáze a custom kick v rukách (censored) je opravdu mocná zbraň.
3. Machři
- a) ty si noob! Ha ha ha! Však jsme tě dali 4vs1! Ha ha!
- b) ty si noob! Ha ha ha! Umřel jsi! Mě zbylo 20 hp, protože jsem skill a ty noob!
- c) jste všichni noobi! Mám imba hera s imba itemy, vy na mě nemáte countery nic a já si dám godlike kill! Ha ha!
4. Týmoví hráči
Dota je týmová hra, snaží se tedy hrát týmově, když to jde. U některých hrdinů je to dokonce jejich „poslání" (naga, venomancer, sand king, atd...). V pravý čas vnesou do řad nepřátel chaos a zkázu s následným PUSH! Snaží se pomoci v boji svým spolubojovníkům jak to jde, pokud na tom opravdu nejsou bídně a šance na přežití či záchranu obou je rovna skoro nule.
5. Stealeři
Co to je za pojem? Výhra týmu je výhra týmu. Prohra prohrou. Mrtvý nepřítel=dobrý nepřítel. Ať dá poslední ránu kdokoliv, je to dobře. Jde se dál, jde se k vítězství. Chudák Zeus, neměli by toho hrdinu zakázat?
6. Ostatní kaziči
Likvidátoři - kazí hru druhým dalšími podlými způsoby. Úmyslným umíráním, dáváním itemů soupeři, vulgárním chováním (léčením si svých komplexů?) či jiným způsobem znemožňují bezproblémové dotaření.
Luciferův den
Byl jednou jeden Lucifer. Všemocný vládce pekel, který se jednoho dne nudil, a proto vyrazil pro pár duší na zemský povrh. Cestou potkal minéra, butchera, sand kinga a bohužel pugnu. Proč bohužel? Počkejte si. Bude i replay na závěr. Na frontách se bojovalo jako o život. Minér se svým kamikatzem (budiž mu země lehká) a luficerem po boku dávali naixovi a urse co šlo. Bylo to naše místo, kde nám killy padaly jak zralá jablka ze stromu. Přišla druhá fáze. Gangy, pushe. A problém byl na světě. Když hraju, snažím se zabít nepřítele či zachránit/pomoci kolegovi v boji pokud možno ihned jak to jde. A zde je ten kámen úrazu. Máte kouzla, máte manu, máte zbraně. Bojuje se a vy přibíháte do boje. Padá kill za killem. Steeler! Omg! Táhni do censored fu noob! Ty censored censored! Proč jsi ho zabil? Proč jsi ho dorazil? Jsi censored?
Nechápete. Co? Kdo? Proč? Co jsem udělal? Však se bojuje a zabil jsem. Pomohl jsem týmu. Mám čekat „hodinu" než nepřítele upižlají, když ihned vytvořená přesila dává výhodu pravděpodobně pádu minimálně jedné soupeřovi věže? Mám čekat, než se ursa, naix, tiny a sniper nafarmí a zničí nás? Dal jsem pár killů, někdo by řekl steelů, abych rychle vyhrál.
Po jedné bitce pugně ruply nervy. Neunesla mou přítomnost na bojišti a likvidaci značně načlého soupeře. Začala mě vztekle pronásledovat a neustále kástit tu malou hnusnou kuličku, jak se sotva hýbete, nemoci bojovat, pouze kouzlit. Po několika optáních co to, proč to, přišla odpověď. Steeler! Jsi steeler. Aha... Jdu dále bojovat. Nedá se. Pugna. Pugna! Neustále za ocasem mám pugnu. Utíkám. Portuju se portkami pryč. Kupuji dagger of escape a utíkám před vlastními pryč, snažící se zároveň dobýt a vyhrát. Omg chápeš pugno, že jsem lucifer a ne žádný svatoušek? Dej mi pokoj! Táhni! Nech mě být! Neotravuj! Zmiz! Však jsem s tebou!
Uf... byla to fuška, ale podařilo se nějak vyhrát, dobýt. Rychlý port a ničení raxů. Pugna opět v zádech.
Nechápu, o co šlo.... Vyhráli jsme! Enemy down! Jsme dobří?! Další dota....
Doporučuji stáhnout daný replay a sledovat Lucku utíkající před Pugničem. Pobavíte se. Já se nebavil....
Replay: Lucifer vs pugna
Závěrečná tabulka: Lucifer vs pugna
Screenshot z "áčka": dovětek
Co jsem tím chtěl říci?
Proč hrajete dotu a další multiplayer hry? Protože.... (milión důvodů) a chcete vyhrát. Já taky. Taky chci vyhrát, když hraju. Když se to podaří v rovnocených podmínkách (od začátku 5v5, 4v4) apod. je to nádhera. Když ne, smůla. Hold byli lepší. Dělali jsme chyby.
Single player - hra jednoho hráče - vyhrává 1 člověk
Multi player - hra více hráčů - vyhrává daný tým.
Závěr
Přikládám pár screenů "totální" demence. Je to prostě nejenom na facku. A takových screenů bych mohl mít tolik.... Skoro každá hra, ach jó... Internetová anonymita = každý je superman.
Když to člověku nejde, v pohodě. Ale když se ani nesnaží a pouze běhá umírat... Musel jsem se hodně přemlouvat, abych neleavnul.
Kamikatze: Feedeři v akci
Já jsem machr, ty jsi noob! Já jsem něco více než ty! Další urážky národů, kde Češi urážejí Slováky a naopak.
Netrex1, Netrex2, Netrex3
Já jsem host chlapče a právě jsem se rozhodl, že tě kicknu. Sice k tomu nemám důvod, ale to mi nevadí.
Dokthor-kickující host
Leaver, leaver a do třetice leaver. Chudák host, chudák host2, cz-gimle leav hned v první minutě.
A teď se jdeme půl hodiny dohadovat o tom, zda -li to byl steal či nebyl. Stealer?
Někdo byl asi moc dlouho na sluníčku a dal si něco, co neměl.
zhull1, zhull2, zhull3
Dota je hra jako každá jiná týmová. Úmyslná likvidace herního požitku je špatný nápad. Nevím, proč to lidé dělají. Nevím, co si tím dokazují. Nemám takové lidi rád.
Vítězství - prohra. Nic víc, nic méně. Byl bych rád, aby „áčko" bylo opět lepší než public - jako dříve. Hry na úrovni, bez hádek, nadávek do všeho možného. Nyní je to pouze odpad, kde nemá význam se snažit "něco" hrát. Bohužel... Změní se to?!
Komentáře a originál článku naleznete v sekci Warcraft3 (DOTA) zde.