Také jste občas sledovali kompilaci klipů ze hry? U League of Legends to byla perfektně trefená schopnost tady, skvělý úhyb tam. U Call of Duty: Warzone můžeme pozorovat spousty kanálů, kde se právě na tzv. highlighty zaměřují, přičemž valná většina z uváděných hráčů jsou streameři z Twitche. Jak je tedy možné, že jim nepřátelé pomalu stojí na místě a občas něco trefí, zatímco běžní hráči proti sobě dostanou cheatery, nebo absolutní mašiny na zabíjení? Uživatel Redditu, Quiasy, našel odpověď – Reddit mu však bohužel vlákna stáhnul a on je tak nahrál na svůj YouTube kanál.
Quiasy si tak dal práci a zpracoval data, která mluví za vše. Zatímco on má K/D (Poměr zabití-smrtí) 1.75, profesionální hráči mají KD kolem 4.00. Pro porovnání – streamer s přezdívkou Tfue dostával velmi jednoduchá lobby, kde se mohl pořádně předvést, aniž by o tom věděl. Quiasy dosahoval na K/D vyšší než 1.1 a pod 1.1 bylo pouze 4.7 % všech hráčů. Tfue měl 1.1 a níže hráčů až 65.6 %, navzdory tomu, že jeho K/D dosahuje k 4.33.
That second kill 😳@TTfue proving why the Milano is Warzone's newest AR pic.twitter.com/vnbwDI1l6b
— DEXERTO Call of Duty Esports News (@DexertoIntel) June 27, 2021
Samozřejmě, v době, kdy každá hra počítá K/D svých hráčů nějak jinak, je velmi těžké odhadnout, kde je pravda. Jak ale SBMM (tzv. skill-based Matchmaking, tedy, záleží na dovednostech hráče) funguje ve Warzone stále nikdo neví. Je ale možné, že Quiasy může mít pravdu. Přece jen, Activision by tím jen získal, protože streameři by měli snadnější hry, tím pádem zajímavější klipy a to by přitáhlo další hráče. Možná je ale na čase, aby vývojáři hráčům ukázali, jak vlastně jejich systém doopravdy funguje.