Esport patří mezi jedno z nejrychleji rostoucích odvětví a zasahuje do spousty oblastí ekonomiky. Například do marketingu. Podle Výroční zprávy českého esportu za rok 2020, kterou vydává Česká asociace esportu, se výrazně zvýšil i zájem médií, zvláště pak v online prostředí, ve kterém zaznamenali nárůst o 123 %. Podle Asociace komunikačních agentur tak esport láká pro svůj marketingový potenciál stále více firem a značek, které do něj chtějí investovat.
uvádí Marek Hlavica, ředitel Asociace komunikačních agentur.
Propojení značky s esportem je již běžný jev. To je důvod, proč svoje jméno s esportem již propojily nejen tradiční sportovní brandy, jako jsou Red Bull a BMW, ale i například Marvel Entertainment. Zájem mají rovněž banky, poradenské společnosti a brandy se sportovním oblečením. Ze specializovaných kanálů se dostává esport velmi často již i do těch tradičních. Do budoucna se rovněž počítá i s možností, že by se finále sportovních utkání mohla vysílat živě na sportovních programech.
Streamovací platforma Twitch, která vysílá živě herní přenosy, zaznamenala za loňský rok nárůst o 92 % v počtu zhlédnutí českých esportových soutěží. Přestože covid urychlil zájem o esport, očekává se obdobný růst i pro následující roky. Podle studie Deloite přesáhl celosvětově trh esportu v minulém roce jednu miliardu dolarů. V tuzemských podmínkách se hodnota trhu odhaduje na padesát milionů korun. Každoročně roste rovněž i počet hráčů. Celosvětově esport přilákal půl miliardy diváků a přes čtvrt milionů pravidelných sledujících živých přenosů připadá na ČR.
V esportu dříve panoval předsudek, že se jedná o úzkoprofilovou záležitost mladých nadšenců, převážně mužů. Podle výzkumných dat shromážděných G2A Academy tvoří ale téměř polovinu hráčů ženy. Podle posledního průzkumu mezi zákazníky online herního tržiště G2A ve věku nad 15 let na téma „Ženské hráčky“, který probíhal letos v červenci, jen 13 % hráčů vnímá gaming za ryze mužský sport.
Podle 57 % dotázaných pak mezi muži a ženami nepanuje diskriminace na základě pohlaví. Podle průzkumu České asociace esportu se mezi hráči nejčastěji profilují muži ve věku od 15 do 29 let, z Prahy nebo Jihomoravského a Moravskoslezského kraje. Mezi nejoblíbenější hry patří Counter-Strike a League of Legends. Nejčastěji hráči hrají na počítači a 75 % všech hráčů dokonce tráví až několik hodin denně sledováním streamů. Esport se tak stává již mainstreamovou záležitostí. Dle ISFE dokonce v Evropě platí za hráče videoher v průměru až 50 % populace ve věku 6 - 64 let.