Dánská společnost LEGO slíbila, že se zbaví všech genderových štítků na jejich produktech. LEGO nedávno začalo výzkum toho, jaký mají děti a jejich rodiče přístup ke hrám, pohlavím a hračkám. Výsledky zahrnují názory celkem 7 000 dětí ve věku 6-14 let a jejich rodičů. Výzkum probíhal v Číně, České republice, Japonsku, Polsku, Rusku, Velké Británii a USA.
"Dívky jsou připraveny překonat genderové normy, ale společnost nadále prosazuje předsudky, které brání jejich tvůrčímu potenciálu."
Je smutné, že zatímco dívky se cítí sebejistě ve hraní si s hračkami, které jsou určené i pro kluky, více než 70% chlapců se obává, že budou šikanováni za to, že si hrají s hračkami s označením pro dívky. Výzkum provedl institut Geeny Davisové u příležitosti mezinárodního dne dívek.
Budoucí plány společnosti LEGO
LEGO plánuje udělat radikální řešení na potlačení tohoto problému. Chtějí se zbavit označení hraček "pro dívky" a "pro chlapce". Zavázalo se, že tyto zastaralé genderové nápady zváží.
"Zajištění inkluzivnější hry a vyvolání diskuze o genderových normách je zásadní nejen pro dívky, ale pro každé dítě. LEGO Group ví, že chlapci také bojují s předsudky, pokud jde o kreativní hru a hraní si s hračkami, které jsou tradičně považovány za určené pro opačné pohlaví,"
vysvětluje společnost LEGO.
Je to osvěžující krok vpřed. Neexistují žádné "chlapecké" nebo "dívčí" hry nebo hračky, existují pouze ty, které vás baví. Zatímco mnozí informují o tom, jak to ovlivní fyzické LEGO sady, hráče zajímá spíše to, jak se tato změna projeví v jejich videohrách.
Všichni bychom rádi viděli LEGO investovat do více her, které podporují bezcílný a kreativní rozvoj. Naštěstí společnost oznámila několik her ve spolupráci s Disney, například LEGO: Star Wars, které by mělo být přelomové.