Psychologický souboj odstartoval už při pick-ban fázi, kdy se obhájci titulu odhodlali k nečekanému kroku. Místo svého tradičního instabanu se rozhodli škrtnout jako první Overpass a poprvé od května je tak čekal zápas na Dust 2. SINNERS si tak zvolili Inferno, případná třetí mapa měla být Ancient.
A právě Dust 2 začal neskutečně vyrovnaně. I když SINNERS nemají mapu natrénovanou, šlo poznat, že volný styl mapy zkrátka takto dobrým střelcům sedí. Chyběl však faktor NEOFRAG, kterému to příliš nestřílelo, naopak zářil matys z ENTERPRISE. Po první polovině, kterou EP vyhráli nejtěsnějším možným rozdílem 8:7, však bílo-červený celek začal svým soupeřům ujíždět. Po několika podařených kolech za stavu 8:10 totiž EP zatáhli, uhráli 6 kol v řadě, a mapu nakonec dotáhli do finiše za stavu 16:12.
Šlo se na pick SINNERS, který vypadal se od první mapy příliš nelišil. Neskutečně vyrovnaná první polovina, která skončila opět 8:7 ve prospěch ENTERPRISE. Za CT stranu ale hříšníci ukázali, proč je právě Inferno jejich nejoblíbenější mapa. Sedm kol v řadě znamenalo výhru druhé mapy a vyrovnání skóre.
Šlo se tak na Ancient. I tato mapa nám v první části nabídla velice vyrovnané souboje a misky vah se přelévaly z jedné strany na druhou. ENTERPRISE skvěle dokázali využívat smoke a odchytávali protivníky jednoho po druhém, což se jim osvědčilo a pomalu na své konto přidávali bod za bodem. Hra tak ve své polovině stále nenaznačovala, kdo by se mohl stát jejím vítězem.
Pistolkové kolo se díky skvělému výkonu NEOFRAGA podařilo vyhrát hříšníkům a zdá se, že právě tohle mohl být ten impulz, který jim chyběl. Od této doby totiž bylo naprosto jasné, že SINNERS si jdou pro postup do play-off. V 18. kole se oskarovi podařila ukázková akce, když vyřadil čtyři z hráčů protivníka. ENTERPRISE se sice v rámci pár bodů posunuli blíže k vysněnému cíli, na výsledku zápasu to ale už proti rozjetým hříšníkům nic nezměnilo. Ve 26. kole tak bylo rozhodnuto, SINNERS míří do play-off a budou čekat na to, kdo se jim postaví.