Petře, ty ses vloni přidal k organizaci Entropiq, ovlivnilo to nějak podobu tvého letošního roku?
Myslím, že v EIQ jsme letos zvládli dost velmi dobrých věcí, přijde mi, že jsme teď dost rozvířili vody domácí League of Legends scény, zamíchali jsme definicí pojmu česká organizace, když jsme se probojovali na Major, a přijde mi, že je zde velmi málo týmů, které dělají podobné rozhodnutí. Přesně o to by však podle mě mělo jít v první řadě, takže i když rozhodně nepopírám, že jsem teďka nebyl žádnou extra výraznou součástí Entropiqu, spíš jsem jen tak zpovzdálí pozoroval, co se tam děje, příští rok se to určitě změní.
Ty v Entropiqu působíš jako ambasador, že? Co přesně to vlastně obnáší?
Jo, ambasador je celkém dobré slovo, jak mou pozici v EIQ popsat. Konkrétně jsem součástí projektu Friends & Fellaz, což je vlastně skupina lidí, kteří podporují značku Entropiq – pro mě to tedy neznamená nic speciálního, jsem prostě pořád streamer, chcete-li hráč a tak dále, zkrátka ambasador. Akorát mě teď napadá, že to slovo ambasador možná nesedí zas tak přesně, protože třeba Renné Dang je vlastně ambasadorem taktéž, ale rozhodně není do toho, co se v EIQ děje tak zainteresovaný jako já.
Jaká gamingová událost tě letos doopravdy zaujala? Utkvěl ti v paměti nějaký moment z turnaje, nebo tě snad učarovala nějaká herní novinka?
Já se musím přiznat, že jsem letos začal vůbec poprvé aktivně sledovat kompetitivní CS:GO scénu, a musím říct, že mít možnost fandit na Majoru našim bylo prostě parádní. Odpověď je tudíž jasná, za nejlepší moment roku 2021 prostě musím označit to, když jsme měli EIQ samolepky v oficiálním shopu od Valve. Doufám ale, že sledovat, jak lidé hrají s naší samolepkou na zbrani, budu moct i za hodně dlouho. Sestavy se mění, hráči přicházejí a odcházejí, tohle je ale věčný otisk, součást historie, a to nemá na lokální scéně obdoby, možná s výjimkou Maziho skinů v PUBG.
Baví tě tedy sledovat domácí celky v zahraničí obecně, letos předvedli skvělou jízdu třeba i SINNERS, nebo jde výhradně o ty Entropiq?
Ne, to určitě ne, já jsem strašně rád, že jsme konečně v situaci, kdy můžeme říct, že v Česku je víc týmů, které se snaží prorazit v zahraničí. Jo, jasně, když vyhrajeme, děláme si srandičky ze SINNERS, a stejně je to naopak, teď nás třeba zase porazila eSuba, což teda nevím, jak se mohlo stát (směje se), ale to je za mě úplně v pořádku. Teď se prostě konečně vracíme do těch zlatých let 2012, 2013, kdy tu bylo několik velmi schopných týmů, které něco dělaly a snažily se navzájem porazit, a to je prostě super. Trochu mě ale v současnosti štve, jak malý je právě tlak na to hrát i venku, takže to, co dělají SINNERS, je za mě super. Uvidíme, jak se to vyvine příští rok.
Takže tento rok za tebe určil správný směr, a teď by to mohlo být lepší?
Určitě! Jasně, že teď mluvím hodně obecně, podle mě je ale opravdu jediná cesta, jak se v esportu dlouhodobě udržet, jít do Evropy a dál. A je už i docela jedno, s jakými hrami, všichni víme, že v Čechách je na tohle třeba velmi oblíbený Hearthstone, a to je sice dneska naprosto okrajový titul, ale i tak v něm tým s opravdu silnými hráči může fungovat. A myslím, že v současnosti už tým, jenž by bojoval akorát na české scéně, nenajdeme. Možná tak Inae, ale to je prostě lokální unikát, zájmový spolek spíše než snažící se o úspěchy propagující hraní.
A myslíš si, že je správně i ten opačný směr? Nevím, jestli jsi to sledoval, ale třeba MČR ve Wild Riftu letos ovládl mix, v němž figurovali i zahraniční hráči, je za tebe třeba i toto?
Jo, to je za mě jediná možná cesta. Ten názor, že by na českých turnajích a v českých organizacích měli hrát jen Češi, potažmo Slováci, je naprosto zabedněný. Jasně, že mít silnou a nezávislou lokální scénu by bylo super, na to tu ale prostě není dostatek hráčů. Kdyby se českých turnajů směli zúčastnit doslova jen Češi, nepřijdou na něj s největší pravděpodobností ani oni. A vidíme to i v klasickém sportu, nechápu tedy, proč by měl být esport výjimkou.
Vrátím se teď k tomu Hearthstone, který je s tebou neodlučitelně spjatý, najdeš si na kartičky ještě občas čas?
Ne, to rozhodně ne. Naopak doufám, že si ti naši silní hráči také konečně uvědomí, že Hearthstone prostě budoucnost nemá a hrát ho je zabíjení času. Je tu spousta jiných titulů podobného ražení s velkým potenciálem do budoucna, a otázkou je jen, jak dlouho jim bude cesta do popředí trvat. Jsou tu prostě hry, které zůstávají (Lolko, CSko), a ty, které mají životnost, minimálně co se kompetitivního hraní týče, jen pár let.
A k nim dle tebe patří Hearthstone.
Například. Teď mě napadá třeba ještě PUBG, tam můžu rovnou zmínit i konkrétní příklad Redgieho, jenž hrál v Entropiq. Ač jde o jednoho z nejvýraznějších a nejúspěšnějších hráčů Battlegroundů u nás, pochopil prostě, že tudy cesta nevede, a focusuje se teď na něco úplně jiného.
K tomu Hearthstone bych teď ale ještě rád zmínil, že se samozřejmě můžu plést a v budoucnu tato hra naopak může opět vyrůst, vše záleží na budoucích krocích Blizzardu. Za situace současné jde ale o mrtvou hru.
Odpusťme teď o hodnocení uplynulého a přejděme k plánům do budoucna, máš už teď pro své fanoušky připravené něco na příští rok?
Jasně že mám! Velké ohlášení toho, o co přesně jde, je na programu na začátek roku, takže teď nic moc konkrétního říkat nechci. Prozradit můžu jen to, že budeme dělat více originálního obsahu, přímo já mám především v plánu zaměřit se více na podcasty. Máte se rozhodně na co těšit, neočekávejte ale zase nějaké šílené změny, žádnou otočku o 180° v plánu nemám.
A na úplný závěr ještě k budoucnosti o něco bližší, jak trávíš letošní svátky?
Samozřejmě mám v plánu se stavit za rodinou, pár dní asi budu i streamovat, jako už ostatně každý rok, prostě nic speciálního. Spíš bych tedy tento prostor využil ke vzkazu k čtenářům – přiznejme si, že poslední dva roky nebyly úplně nejlepší, a musíme se asi i smířit s tím, že tady s námi ta pandemie a s ní spjatá nálada ve společnosti ještě chvíli bude. Právě proto bych ale každému doporučil věnovat se rodině a obecně lidem, co máte rádi, protože když kolem sebe máte lidi, co jsou vám blízcí, hned jde vše jednodušeji.