Přejít k hlavnímu obsahu

NewbieGuide - Maplist a myšlení v mapách

Reakce na dotaz Toniho v novince o VideoGuide na United-Games. Tony hraje TrackManii a zajímá ho proč je vybrán pro každou hru maplist a pozastavuje se nad pravdiou připomínkou, že když někdo trénuje mapu 7 let, je těžké proti němu hrát.Jak je zvykem přiblížím na tomhle výborném dotazu proč jsou vybrány mapy ve hře Quake mapy a jak se uvažuje o hře. Nefunguje jak TrackMania, ta je v tomhle o hodne pružnějši, když se zvolí mapy, jsou pečlivě vybírany. Některé jsou tak trochu z nutnosti a občas se objevují i nové. Aktuální hrané mapy v Quake 3 Duelu naleznete tomto VideoGuide.
Výchozí obrázek

NewbieGuide, Maplist a myšlení v mapě

Reakce na dotaz Toniho v novince o VideoGuide na United-Games. Tony hraje TrackManii a zajímá ho proč je vybrán pro každou hru maplist a pozastavuje se nad pravdiou připomínkou, že když někdo trénuje mapu 7 let, je těžké proti němu hrát.

Jak je zvykem přiblížím na tomhle výborném dotazu proč jsou vybrány mapy ve hře Quake mapy a jak se uvažuje o hře. Nefunguje jak TrackMania, ta je v tomhle o hodne pružnějši, když se zvolí mapy, jsou pečlivě vybírany. Některé jsou tak trochu z nutnosti a občas se objevují i nové. Aktuální hrané mapy v Quake 3 Duelu naleznete tomto VideoGuide.

Proč maplist?

Pro hráče to znamená, že má jasně daná pravidla, jaké hřiště se bude hrát. Může si to pěkně v klidu natrénovat a pak zkoušet dokud se mu dané mapy nezažijou. Je jasné že některé mapy mají mezi hráči větší oblibu a jiné jsou až nenáviděny. Postupem času si některou mapu oblíbíš natolik, že se jí věnuješ více. Čím více se zdokonaluješ, tím větší vyhodu máš proti soupeřům. Ve finále pak vyhrá ten, kdo danou mapu a čas nejlépe využije ve svůj prospěch a tím jí zneužije proti soupeřovi který nemůže skoro nic. V duhe mape je na soupeřovi aby si určil svoji silnou mapu. Tvoji obranou je že se naučíš i jinou mapu zvládat velice dobře a když tuhle mapu soupeř vybere, tak se jen usmíváš. :)

V TrackManii je to o tom že se naučíš rychle mapu a víš jak tam máš ject, jestli je potřeba přibrzdit a nebo jestli je to blbost a jedes tam plnej plyn. Tahle hra je náročná na rychlost a pamět na trasu, ukazuje to okamžitej skill. Fakt respekt před lidma, že to dokažou během dopoldne natrénovat a večer vyhrát turnaj.

Ve hře Quake jde o to že se učíš mnohem složitější věci a koordinaci, řešíš složitější souvislosti než v jiné hře, učíš se používat zbraně v kombinaci a pokud chces hrát dobře, tak nejen že musíš časovat a sledovat brnění, ale i zbraně, aby jsi si enemyho pekně vyvodil. Navíc připočítej to že musíš zvládnout pohyb, kdy rozhodují milisekundy jestli tě pokropí nebo ne.

V Quakovi probíhá přemýšlení při hře asi takhle:

Maš radost z toho ze si pěkně projdeš teleportem a zjistíš že když za roh střelíš granát, tak si na něj pěkně nalítne protože předtím dostal raketou a bude si muset jít pro lekárničku, která tam je. Ty si mezi tim odpochoduješ pro žlutý brnění aby jsi byl připravenej na to že ho ten granát nemusel trefit, nebo ho nedodělal. Víš že má opravdu málo, ale sebere si tam druhý žlutý brnění, ale stejně ti bude stačí plazma na to aby jsi po něm poslal spršku a moh v klidu jít pro Megu, která se ti tam za chvilku objeví ... a možná tam bude i soupeř !!

... druhá fáze myšlení je že si tím teleportem prolítneš, nakoukneš tam trochu víc a ten granát pošleš až do místnosti. Pro jistotu tam dáš druhej a oběhneš si mapu protože víš že tam je a chvilku po tom co ti tam vybouchly ty granaty tak mu do zad pálíš raketu. Sbíráš YA a vracíš se na místo, kte víš že se ti respawne. Pokropíš to místo plazmou a soupeř neudela krok, když se otáčíš za roh tak tam je znova protože si chvilku nepočká ... a ty mu dáš dvě rakety a upaluješ pro Megu pač víš že už tam je a po jejím sebrání s radostí zjistíš ,že se tam objevil znova a dostane další dvě rakety. Když se pak vracíš a jdeš pro to druhý žlutý, tak se ti tam Hawr1x objeví znova ... :)

Kterou mapu jsme hráli? :-P