V čele celého indického nárůstu je jedna velká streamovací platforma Loco, která jako jediná v Indii hledí dopředu na dalších 10 let. Jeden z jejích zakladatelů sdělil, že nárůst aktivních uživatelů vzrostl od minulého roku celkem desetkrát. Stejně tak vzrostl i počet aktivních streamerů. Celkem tedy za rok 2021 zaznamenali až padesátinásobný nárůst sledovanosti. Podle statistik bude tedy Indie představovat 10 procent celosvětové sledovanosti esportu (celkem čtyřnásobný nárůst oproti roku 2021). V indii jsou přitom některé esportové tituly zakázané, jde například o vysoce populární mobilní tituly Free Fire či PUBG Mobile.
Srovnání světového a domácího esportu
Prvním měřítkem, pomocí kterého srovnáme český trh se světovým, je jeho velikost. Oproti českému trhu, jehož odhadovaná velikost pro letošní rok dosahuje výše 150 milionů korun, činí světový trh v přepočtu 29 miliard korun. Důležité je ale zmínit, že český trh vzrostl za posledních 6 let celkem šestinásobně.
Co se diváků týče, podle agentury STEM/MARK se v Česku na esportové zápasy dívá cca 900 000 lidí a téměř čtvrt milionu se pravidelně do turnajů i zapojuje. Celosvětově podle dat Newzoo sleduje esport necelých 600 milionů diváků a i v letošním roce se očekává více než desetiprocentní růst.
Poslední zajímavou statistikou je podíl žen ve fanouškovské základně. Ve světě se poměr žen vůči mužům pohybuje okolo 22 %. V České republice je toto číslo o polovinu nižší, tedy 11 %. Pro fanouškovskou komunitu je však plusové, že jejich podíl neustále roste. Od roku 2018 vzrostl podíl žen o více než 5 procent.
Když však opomineme veškerá srovnání, tak nejdůležitější na jakémkoliv průzkumu je fakt, že domácí scéna roste všemi směry. Každým rokem přibývá profesionálních týmů, zvyšuje se povědomí v široké veřejnosti a turnaje vypadají nejenom lépe, ale také nabízejí šťavnatější šeky. Letos si esport v Česku zažije také velkou revoluci, jejíž součástí je vznik Vodafone PLAYzone Arény a MČR 2022 s největším pokrokem v historii.