The Source Legends. O co vlastně jde? Pokusím se vám najít nějaké ty tlejicí oldschoolery, ze kterých bych rád pro vás vytahal nějakou tu moudrost a zkušenost z jejich herního života. Řekněme taková chvíle nostalgie. První díl jsem si pozval jak už nádpis napovída Ondřeje "h1xe" Láníčka. Je to jeden z hráčů, který si to za své umění určitě zaslouží.
Vítám tě u dnešních Source Legend naší malé scény. A také se omlouvám, že jsem tě vytrhl z Real lifu či jiného prostoru bytí.
Takže začneme originálně! Představ se nám. Mnoho hráčů už možná na tebe zapomnělo či vůbec neví kdo si.
Zdravím. Jmenuji se Ondřej Láníček, většina hráčů mě zná pod přezdívkou h1x. Je mi třiadvacet let, úspěšně jsem dostudoval střední školu a momentálně pracuji v jedné nejmenované firmě, která se zabývá plastovými díly pro automobilový průmysl. CSS se věnuji aktivně od října roku 2004.
No vidíš, už jsem si sice říkal, že zase omylem píšu někomu jinému. Ale taky si tě už vybavuji. Můžeš nám říct, kde si v té době kamenné vůbec působil?! Nějaké úspěchy či dokonce pikantnosti?
Jako většina hráčů jsem začal na zahraničních public serverech, kde jsem trávil první tri měsíce na CSS. Prvním útočištěm se stal klan eUthanasia, kde jsem působil skoro půl roku. Hráli jsme na úrovni top5 CZ/SK klanu, musím podotknout, že v té době nebyla na naší scéně téměř žádna konkurence. Dařilo se nám především na ESL a na prvním CSS Gamezone cupu, kde jsme shodou okolnosti skončili třetí.
No dalo by se říct, že si to pěkně potáčel. Ale jaké byly tvoje začátky? Naskočil si na vlak až u source či dříve u nějaké jiné hry?
První setkání s multiplayerem, naprostá oldschool klasika v podobě legendárního Doom2. V roce 1999 jsem začal hrát jednu z prvních verzi CS, jednalo se o CS b3.5. U CS jsem vydržel až do verze CS 1.5, kterou jsem hrál až do příchodu CSS. Musím podotknout, že se jednalo převážně o rekreační hraní. Během svého on-line působeni, jsem se věnoval žánrově dosti odlišným hrám. Například RTS Starcraft, simulace Operation Flashpoint a naprosto adrenalinová záležitost v podobě UT 2k4.
Vidím, že bylo investováno hodně času do hraní. Když si teďka spolu zavzpomínáme. Říká ti ještě něco server Medialne či Forevers? To byl čas, kdy jsme mohli spočítat české servery na prstech jedné ruky vysloužilého pyrotechnika.
Máš pravdu, do hraní bylo investováno hodně casu, někdy to hraničilo až s neúnosnou mezi. Samozřejmě že říkají, většina dnešních oldschool hráčů na těchto serverech začínala. Za zmínku stojí ještě určitě servery, jako fraghunt a v pozdějších dobách i cstrike.sk.
Když se posuneme dále, tak by mě zajímalo, jestli si vzpomeneš na první lanku v Sourci. Kvalifikace na WCG. Co si na ní říkal? Myslím, že si hrál zrovna v eUthanasii. Zrovna náhodou mám na sobě i triko z této akce. Vybledlá modrá, mizející nápisy Intel, Samsung a World Cyber Games. Taky ho máš ještě ve skříni? Jinak na koho si nejvíce pamatuji je Grimm z tvého týmu, který v jeden okamžik začal nadávat, že mu někdo smazal bindy a nemůže defusovat. Přibliž nám nějaký zážitek z této akce.
Trosku jsem odbočil, vrátím se zpět ke kvalifikaci na WCG. Po organizační stránce se jednalo o velkou pohromu. Na rozdíl od PGCH, které se odehrálo půl roku před tím, se kvalita i kvantita klanu na této lance téměř zdvojnásobila. Tato akce byla výjimečná počtem protestu, na adresu adminu, hráčů, celých klanu. Nezapomenutelná akce, bohužel hlavně z pohledu následného flamu.
No, kdo tam byl ten ví. (zdravíme doomgivera) Dále co mám rád je tvůj výrok: "Mám rád takové hrdiny, co se doma krčí za monitorem a chrání je ip adresa". Jaký je tvůj vztah k Online hrdinům?
Po dobu působeni na naši CSS scéně, jsem si nadělal pár nepřátel. Někdy jsem si za to mohl sám, přece jenom nepatřím k nejklidnějším povahám. S většinou hráčů vycházím v naprosté pohodě. Pár lidi, které jsem nemohl vystat, jsem potkal osobně a byl jsem překvapen, jak moc jsem se někdy spletl (zdravím texe). Těch několik málo "on-line hero", kteří pres síťovku vyhrožuji, neberu ani při nejmenším vážně .
Tady se možná i dostáváme do problému, který je teďka aktuální. Nevychovanost scény. Kdysi jsme se titulovali slovy skiller a aimer, dneska bohužel přibyly nové výrazy jako whiner či flejmer. V čem vidíš ten rozdíl scén? Jaký máš názor na dnešní mladou generaci hráčů?
S odstupem času je to těžké posoudit, uvědomuji si, že jsem nebýval o moc lepší. Flame, whine, cheating, není problém jenom naší CSS komunity. Mladou generaci hráčů těžko posoudit, přece jenom s nimi nepřicházím často do kontaktu. Rozhodně jsme měli větší soudržnost, svůj podíl na tom měl i portál cstrike.sk.
No, vrátíme se k tvému hraní. Hraješ ještě nějakou tu hru na "závodní" úrovni? Či už jen pubuješ?
Momentálně si dávám zaslouženou pauzu, přece jenom tisíce hodin nahrané u jedné hry, dokáže člověka občas pěkně znechutit. Dalším problémem, je velmi špatné připojení, se kterým se hraní stává noční můrou. Občas si zajdu na DM, nechám se překecat k nějakému nočnímu mixu, zaskočím postrašit mladé masíčko na gamepark :-). S hraním zatím nekončím, ale momentálně žádný klan nevyhledávám. Pokud budu mít nového providera a přijde lákavá nabídka, jsem připraven ji přijmout.
Vidím, že chutě tě ještě neopustily. Teďka bych ti rád položil sadu otázek a očekávám jednoslovné odpovědi (vyflejmujem to když tak až v komentech) .
Dnešní nejlepší cz/sk hráč z tvého pohledu? PhP
Největší zklamání (co se týče hraní či hráčů)? Internetové připojení od společnosti UPC.
Na koho nejvíce vzpomínáš (hráče)? Alf
Z dnešního pohledu těžko hodnotit, ale na svoji dobu výjimečný sniper. Jeden z prvních elitních hráčů, který se mi dokázal trochu věnovat.
Kterého hráče máš nejraději (cz/sk scéna)? Mam rad všechny, na tuhle otázku nemůžu poradně odpovědět.
Paráda. Takže bych ti rád poděkoval za tu chvilku nostalgie a ať ti to není líto, že už končíme, položil bych ti ještě jednu otázku. Nejhezčí zážitek díky hraní?
Poznal jsem spoustu super lidi, které bych asi jinde nepotkal. Po čase jsem pochopil, že to není jenom o nějaké hloupé videohre, ale o lidech kteří ji hraji.
Progamer v akci!