Metaverse je virtuální realitou, v níž si mohou uživatelé vychutnávat uměle vytvořené prostředí i interakci s dalšími osobami. Nelze popřít, že Metaverse je v jistém směru naší budoucností. Kromě skutečného života si lidé udrží virtuální život, kde budou komunikovat se značkami, hrami a tvůrci obsahu.
Přestože k nějakému významnému vývoji souvisejícímu s Metaverse teprve dojde, Epic Games a LEGO odhalily své záměry učinit virtuální svět bezpečným pro děti a rodiny. V příspěvku na blogu Epic Games Tim Sweeney uvedl: „Společnost LEGO Group uchvacuje představivost dětí i dospělých prostřednictvím kreativní hry již téměř jedno století a jsme nadšeni, že se můžeme sejít, abychom vytvořili prostor v metavesmíru, který je zábavný a vytvořený pro děti a rodiny.“
Generální ředitel skupiny LEGO, Niels B. Christiansen, se zdá být stejně velkým zastáncem Epic Games a bezpečnosti dětí. Věří, že děti se mohou prostřednictvím digitálních platforem učit celoživotním dovednostem, jako je kreativita, spolupráce a komunikace. LEGO chrání právo dětí na bezpečnou fyzickou hru po celá desetiletí a nyní touží upevnit svou pozici také v Metaverse. Epic Games i LEGO se dohodly na třech hlavních principech, které zajistí, že jejich dobrodružství v Metaverse bude pro děti bezpečné:
- Chraňte právo dětí na hru tím, že upřednostníte bezpečnost a pohodu
- Chraňte soukromí dětí tím, že jejich nejlepší zájmy budou na prvním místě
- Poskytněte dětem i dospělým nástroje, které jim dají kontrolu nad jejich digitálním zážitkem
Vývojáři z Epic Games si jsou jisti svými odbornými znalostmi ve vytváření her, které jsou přiměřené věku. Dá se s jistotou předpokládat, že globální vliv společnosti výrazně vzroste s nedávným vydáním Unreal Engine 5 pro všechny tvůrce.
Na druhém konci spektra LEGO vždy motivovalo děti, aby využily svou kreativitu a vytěžily ze svých kostek LEGO maximum. Tato franšíza rozhodně nemá konkurenci z hlediska bezpečnosti a kvality.
Jak to tak vypadá, Epic Games a LEGO mají společný cíl vytvářet hry pro Metaverse, které motivují děti k vytváření věcí nebo obsahu. Roblox, Minecraft a kreativní režim Fortnite jsou dokonalými příklady takových her v současné době. Tyto hry však rozhodně nejsou pro děti „bezpečné“. Jejich komunity jsou z velké části považovány za toxické a vývojáři z Epic Games a LEGO musí přijít s méně kontroverznější alternativou. Jak to nakonec vymyslí, tak na to jsme sami zvědaví.