Na první pohled se to zdá jednoduché, připojíte se k nějakému trendu, vaše video se stane virálním a peníze už se sypou. Není to ale tak snadné. S více než miliardou uživatelů po celém světě každý nemůže být ten na vrcholu a cesta k výdělku není zcela bez překážek. Přesto TikTok může posloužit také jako efektivní způsob, jak rozšířit povědomí o svém podnikání či osobní značce. Další možností, jak mít nějaký výdělek, jsou sponzorství a dary. Když však dosáhnete určitého počtu followerů, můžete se přihlásit také do tzv. Fondu tvůrců (Creator Fund).
Zde tvůrci, kteří naplňují určitá kritéria, mohou ze svých videí generovat zisky. Za zmínku také ale stojí, že to, jak funguje, ovlivňuje aktuální zaujetí na vašem účtu. A jaká jsou tedy ona kritéria?
- Musíte se nacházet v USA, Velké Británii, Francii, Německu, Španělsku či Itálii,
- Přihlásit se mohou pouze uživatelé starší 18 let,
- Musíte mít přinejmenším 10 tisíc followerů,
- Vaše videa musí mít za posledních 30 dnů sledovanost alespoň 100 tisíc zhlédnutí,
- A nakonec musí váš obsah splňovat pravidla komunity,
Pro zajímavost, influenceři s dvěma miliony followerů si vydělají mezi devíti až třiceti osmi dolary za den, což může být 250, ale i tisíc dolarů za měsíc. To už nejsou špatné peníze. Na ty největší hvězdy to ale zdaleka nemá.
Podle žebříčku Forbesu za rok 2021 byli nejvíce vydělávající tiktokeři následující:
- Charli D’Amelio: 17,5 milionu dolarů
- Dixie D’Amelio: 10 milionů dolarů
- Addison Rae: 8.5 milionu dolarů
- Bella Poarch: 5 milionů dolarů
- Josh Richards: 5 milionů dolarů