Pirátská verze se rozšířila hned po vydání hry. „Když k tomu napíšu komentář, lidé mi sprostě nadávají,“ prozradil autor Petr Svoboda Vortexu s tím, že zvažuje, že s vývojem her úplně skončí. Místo oslavy tak tráví čas bojem proti nelegální kopii. Bohužel se tak opakuje scénář, který potkal dva roky zpět i Jana Kavana z českého studia CBE Software, které vytvořilo v miniaturním týmu povedenou hororovou adventuru Someday You’ll Return. Autor si tehdy postěžoval, že 98 procent kopií bylo bezprostředně po vydání hry nelegálních. Ještě ke všemu primárně pocházely od novináře, který měl verzi plnou chyb a nedokončeností.
V případě Poldy 7 se bohužel stalo něco velice podobného. „Prodalo se toho celkem málo, nechci psát přesná čísla, ale náklady to zatím nepokrylo,“ naznačil Petr Svoboda. Pirátská kopie navíc pochází z míst, odkud to autory rmoutí ještě víc. „Cracknutá verze se objevila ještě před oficiálním vydáním, takže to musel být jeden z přispěvatelů, což je o to smutnější,“ odhaluje Petr. Přispěvatelé z Hithitu totiž dostali do hry předběžný přístup.
Nelegální kopii vyslala do světa a dál šíří osoba, která si říká Čiko. „Neustále to někam uploaduje a já se snažím to hlídat a hned to nechávat mazat. Ještě se mi v komentářích vysmívá, že to tentokrát bylo lehké,“ vypráví autor s tím, že mu přitom pirát vmetl do tváře, že se teď nudí, a tak si hru snad také zahraje. Snaha vymazat nelegální kopii z internetu je boj na dlouhou trať, má-li vůbec nějaký cíl. „Je to strašně únavné. Ty servery, aby nám to co nejvíce ztížily, po člověku chtějí tisíce různých údajů, a tak mi to bere skoro veškerý čas,“ zoufá si Petr Svoboda, který teď nemá na oslavy ani čas ani pomyšlení. Řada tvůrců se shoduje, že nejrůznější úložiště sice na oko nabízejí možnost nahlásit a odstranit nelegální software, ale ve skutečnosti tento proces komplikují a záměrně zatěžují byrokracií, aby se vše zdrželo.
Přesto se autoři nevzdávají. „Občas do těch pirátských diskuzí napíšu nějaký apel, ale víceméně se setkávám s tuhým odporem a lidi na mě opravdu vulgárně hnusně nadávají,“ popisuje Petr. Autoři nedokáží říct, kolik nelegálních kopií už je v oběhu, ale rozhodně na boj nerezignují. „Pokud by třeba někdo znal totožnost toho Čika, ať nám napíše,“ vyzývá Petr.
„Měli jsem fakt hodně plánů – Steam verze starších dílů, remaster Poldy 2, který se lidem moc líbí, nového Poldu, případně novou temnou adventuru. Když se ale neprodá dost sedmičky, tak to prostě všechno padne a půjdu si vydělávat jako běžný programátor,“ naznačuje Petr. Nejde přitom z jeho strany o žádné výhrůžky, ale spíš o smutné konstatování. „Protože my se specializujeme jen na Česko a Slovensko, kde je ten trh velmi malý. V zahraničí nemáme šanci to dohnat,“ řekl Petr Svoboda. „Vývojáři si nestěžují na malý cílový trh, takový je rys Poldy. Ale na to, že nestačí kvůli pirátství. Dělat hry u nás fakt musíš hlavně ze zapálení, ale to mě nějak pomalu opouští. Hlavně když musím pořád číst ty vysloveně vulgární komentáře,“ dodává.
Velice smutná realita. Normální je hry zaplatit a vyjádřit tak podporu autorům, kteří do hry vložili spoustu peněz a energie. Pokud ho připravíte o takový výdělek, žádná další podobná hra už se trhu objevit nemusí.