Nedávná zpráva agentury Bloomberg naznačila, že Twitch zvažuje zásadní změny ve svém partnerském programu, reklamách a příjmech z předplatného. V platnost by potenciálně mohly vejít už letos v létě. Populární streamovací platforma navíc zvažuje zrušení požadavku na exkluzivitu ve svých smlouvách, což by streamerům umožnilo vysílat na Twitchi i na jiných platformách současně.
Zaměstnanci Twitche prý zvažují snížení tržeb z předplatného top vrstvě streamerů v programu partnerství ze 70 % na 50. Jako další možnost se jeví vytvořit více úrovní a nastavit kritéria, jak se kvalifikovat pro každou z nich. Výměnou by Twitch mohl partnerům nabídnout osvobození od omezení exkluzivity.
„Dejte všem tvůrcům na Twitchi 70% rozdělení příjmů,“požaduje streamerka TheMavShow , která odstartovala hnutí v komunitě.
GIVE ALL TWITCH CREATORS 70% REVENUE SPLIT GIVE ALL TWITCH CREATORS 70% REVENUE SPLIT GIVE ALL TWITCH CREATORS 70% REVENUE SPLIT GIVE ALL TWITCH CREATORS 70% REVENUE SPLIT GIVE ALL TWITCH CREATORS 70% REVENUE SPLIT GIVE ALL TWITCH CREATORS 70% REVENUE SPLIT
— TheMavShow (@TheMavShow) April 27, 2022
„OnlyFans vyplácí 80 %, Patreon 90%, YouTube 70 %. Twitch je jediná kreativní platforma, která má pro sebe tak obrovskou provizi a než vám vůbec zaplatí, musíte dosáhnout příjmů 100 dolarů. Přestaňte si od tvůrců tolik brát,“ ozvalo se mezi uživateli Twitteru.
Kromě toho Twitch od května bude spouštět nový reklamní program. „Jako přednímu tvůrci mi nabídli 150 tisíc korun měsíčně za přehrání 3 minut reklam každou hodinu streamu. Odmítl jsem, protože reklamy jsou ještě otravnější než já. A navíc mi dáváte mnohem víc peněz, než bych si kdy zasloužil, takže proč vám znepříjemňovat vysílání,“ nechal se slyšet oblíbený český tvůrce Agraelus.