Jak se svět Valorantu neustále rozšiřuje, požadavky hráčů na systém výběru a zákazu v hodnocených hrách jsou stále hlasitější. Systém je implementován v profesionální hře na okruhu Valorant Champions Tour (VCT). Je tedy jasné, že to lze provést, ale Riot se prostě nerozhodl přidat jej do základní hry.
Na svých oficiálních stránkách vývojáři nejenom zapudili jakékoli naděje, že tato funkce bude přidána do rankedů, ale také vysvětlili, proč nevidí potřebu rozšiřovat funkci mimo sféru profesionální úrovně. Naopak nabádá hráče, aby zkusili hrát všechny mapy, místo aby se jednoduše vyhýbali těm, které nemají rádi.
„Není to něco, co v současné době plánujeme pro pravidelnou kompetitivní frontu, protože v tuto chvíli chceme skutečně posílit učení se, jak hrát všechny mapy (místo toho, abychom se vždy vyhýbali konkrétním),“ píše Competitive Designer, Jon Walker. „Jak již bylo řečeno, věříme, že systém výběru/banu na mapě stojí za prozkoumání v prostředí vhodném pro komplexní týmové strategie, jako je náš plánovaný turnajový režim. Je to stále ve vývoji, ale vidíme jeho potenciál v prostoru, kde týmy budou mít naplánované hry a kompozice agentů pro různé mapy,“ pokračoval.
Tento nadcházející „turnajový režim“ je s největší pravděpodobností spin-offem současného systému, který Riot implementuje během VCT. Datum jeho vydání ale zatím není stanoveno. I když tato zpráva může přijít jako zklamání pro zapálené hráče kompetitivního režimu, vypadá to, že vývojáři si stojí za svým. Je tak čas si na svou nejméně oblíbenou mapu (určitě je to Breeze) zvyknout.