Po průzkumech s hráči a spolupráci s různými organizacemi došli v Riot Games k rozhodnutí, že sedm map je tak akorát, a proto na tomto šťastném čísle zůstanou. Proč se tak rozhodli? Učení se nové mapy je jednou z nejtěžších věcí na celé hře, mít ji „naučenou“ a „zvládnutou“ jako mistr je totiž pořádný rozdíl. Se spoustou kombinací agentů a jejich schopností by to mělo pomoct se konkrétní mapy učit dopodrobna. Stručně řečeno, tolik map by vám mohlo přerůst před hlavu.
Proč tedy nenechat mapu alespoň v nehodnocené frontě? I to prý zvažovali, ale došlo k rozhodnutí, že zachování parity mezi všemi fondy map dává největší smysl. Byla by ztráta času hrát mapu, na kterou nikdy nenarazíte v kompetitivní frontě. Nicméně se vývojáři rozhodli ponechat ji v custom modu a dalších alternativních režimech.
Bohužel se nejedná o jinou mapu než Split, který tu s námi držel už od beta verze. Proč zrovna tato mapa opustí VALORANT? Při rozhodování se vývojáři zabývali řadou různých faktorů. Hráčský sentiment, doba od vydání, minulé a budoucí plánované aktualizace, co mapa přináší z hlediska strategického rozptylu a také to, kam do toho všeho zapadá Pearl (abychom jmenovali alespoň některé).
„Když jsme všechna ta čísla zapojili do magického algoritmu, přistáli jsme na Splitu,“ říká Joe „Pearl Hogbash“ Lansford, vedoucí designu v map týmu. Nicméně si je ale docela jist, že se někdy v budoucnu vrátí. Možná i s nějakými úpravami?
Shrnutí:
- Split opustí fond map ve frontách Competitive a Unrated, počínaje patchem 5.0 (22. června) – není stanoveno žádné datum pro jeho vrácení
- Dočasně bude fond 6 map, dokud Pearl nedoplní 12. července do fronty Competitive (patch 5.01)
- Split opustí rotaci map na esportových událostech po LCQ v srpnu
- Split bude k dispozici ve Spike Rush, custom hrách a dalších herních režimech
- „Věříme, že je to dobrá rovnováha mezi rozmanitostí a mistrovstvím pro nové a vracející se hráče“