Aktualizace odolnosti byla jedním z nejkontroverznějších rozhodnutí týmu Riot Games a konečně se drasticky změnila meta. Jednoduše se zvýšilo základní zdraví, brnění a magická odolnost každého šampiona ve hře. Byli tací, kteří kritizovali změny za to, že jsou příliš těžkopádné. Po prvním vydání patche Riot rychle navázal na jemné doladění pro ty šampiony, jejichž problémy nebyly zcela vyřešeny těmito rozsáhlými, zobecněnými změnami. A když se teď profíci vrátili na stage, ukázali nám, jak tato meta vypadá v rukou těch nejlepších hráčů na světě. Co si o těchto změnách vlastně myslí?
Návrat AD Carry!
Ze všeho nejvíce to zamávalo s bot linkou. Právě díky větší odolnosti vidíme návrat spousty ADC, kteří by před patchem byli nehratelní. „Vypadají celkem silně,“ sděluje PowerOfEvil. „Někdy je v první fázi pět banů na AD, protože mohou zkrátka potahat hru, takže si musíte být dobře vědomi toho, jak draftujete.“ Existuje pro to mnoho důvodů – z nichž nejdůležitější je ten, že AD Carry teď prostě mají zdraví a odolnost, aby přežili nápor poškození od supportů v rané fázi hry.
„Všechno je to o přepočtu poškození, znalosti svých limitů a možnosti vidět, jak vycházejí na výsluní nové picky, které teď nedostanou one-shot od nepřátelského supporta,“ vysvětluje Tactical. „Takže se můžete trochu dívat na boj a hrát podle toho.“ Role AD Carry je již několik let v obtížné situaci. Je to role, která má tendenci mít v jednu chvíli životaschopných pouze několik vybraných šampionů a je notoricky obtížné vybalancovat je tak, aby to bylo přínosné jak pro hráče marksmanů, tak pro zbytek jejich týmu.
Například midlaner Nisqy si nemyslí, že meta 12.10 má daleko k „vyřešení“, a to ani po měsíci na patchi (a jeho následných úpravách). „Stále lze objevit nové metody, alespoň tomu věřím. Právě teď si myslím, že se každý drží toho, co se hrálo v posledním splitu, ale myslím, že za týden, dva nebo tři budeme mít metu, kde si myslím, že všude uvidíme scalovací midlanery a tanky,“ říká. Pro profesionální hráče přinesla aktualizace odolnosti závan života zpět do hry, která pro mnohé začínala pomalu stagnovat.
Support Treatz vidí v aktualizaci odolnosti po měsíci hraní jen velmi málo špatného. „Opravdu se mi to líbí. Vždy jsem říkal, že poškození je v této hře příliš vysoké a připadalo mi, jako by všechny role ve hře byly sloučeny do jedné, kde každý má jen spoustu poškození a tanci ve skutečnosti nejsou tanky,“ vychvaluje si. Jediné problémy, které předvídá, se týkají věží. Boje pod věží jsou nyní mnohem, mnohem obtížnější, a to může výrazně zpomalit tempo her. Což už je vidět třeba i LCK, která měla většinou nejrychleji ukončené hry. Nápady k řešení by byly, ale otázkou je, zda k tomu Riot řekne své.