Jednotlivé státy tak nyní mohou rozhodovat, jak se k problematice potratů postaví. K rozhodnutí se vyjádřili i někteří herní vývojáři, nesouhlasí s ním a hodlají ženy podporovat, aby měly právo rozhodovat o svém těle. Bungie, vývojář multi-playerové střílečky Destiny, se vyjádřil prostřednictvím blogového postu.
„Rozhodnutí Nejvyššího soudu USA zvrátit výsledek Roe v. Wade odřízne miliony Američanů od tohoto přístupu a ponechává otevřenou možnost ještě dalších omezení život zachraňující zdravotní péče pro nás všechny,“ píše Bungie. „Zůstáváme neodrazeni od našeho závazku postavit se za reprodukční volbu a svobodu.“
Krom toho má v plánu vytvořit také program úhrad pro všechny zaměstnance, kteří vyhledají reprodukční zdravotní péči mimo stát, i když je třeba v jejich domovském státě nelegální. Vzhledem k tomu, že mnozí zaměstnanci v USA pracují z domova na dálku, může se to některých z nich pravděpodobně týkat. Někteří se vyjádřili, že by se vývojář neměl motat do politiky a měl by se věnovat pouze hrám. Ten to odmítl se slovy, že hodnoty společnosti se netýkají pouze her.
A very good morning to whoever at @Bungie is running the social account and is absolutely taking no shit. pic.twitter.com/O9v7NauWAO
— Matt (@munkimatt) May 4, 2022
Bungie však zdaleka není jediný vývojář, který se žen a jejich právo na rozhodování o vlastním těle, zastává, naopak je jich celá řada a o mnohých z nich jste jistě slyšeli, pokud se alespoň trochu zajímáte o videohry a herní průmysl vám není zcela cizí. Microsoft, Bethesda, Ubisoft, Devolver Digital, Naughty Dog, Insomniac nebo třeba Electronic Arts, tato studia vydala veřejná prohlášení podporující „reprodukční práva“. Další významný vývojář Activision Blizzard se možná oficiálně nevyjádřil, ale uvedl, že „zachování bezpečného a inkluzivního prostředí pro všechny je nejvyšší prioritou“, čímž možná přinejmenším naznačil, jaký názor na problematiku zastává.
Electronic Arts spolupracuje se svým poskytovatelem zdravotní péče na tom, jak uchovat informace o zdravotní péči svých zaměstnanců v soukromí. V Activision Blizzard dle mluvčího mohou zaměstnankyně dosáhnout na výhody prostřednictvím svého pojistného plánu. Zástupce společnosti Electronic Arts uvedl, že společnost spolupracuje se svým poskytovatelem zdravotní péče na tom, jak uchovat informace o zdravotní péči zaměstnanců v soukromí. Mluvčí Activision Blizzard uvedl, že zaměstnanci mají přístup k výhodám prostřednictvím svého pojistného plánu.
„Aby bylo zajištěno soukromí jednotlivců a byly dodrženy federální zákony, budou mít zaměstnanci přístup k těmto výhodám prostřednictvím svého plánu zdravotního pojištění, nezávisle na komkoli ve společnosti,“ uvedl mluvčí Activision Blizzard.
Certain Affinity, studio podílející se na vývojiHalo Infinite, má své sídlo v Texasu, což je jeden ze států, který velmi rychle po rozhodnutí zakázal potraty. Zástupce společnosti uvedl, že sice plánují ponechat sídlo v Texasu, ale zároveň rozšířili možnost práce na dálku pro ty, kdo se rozhodnou přestěhovat. „Zavázali jsme se v případě potřeby přemístit všechny naše zaměstnance, kteří jsou vážně ovlivněni státními zákony bez ohledu na to, ve kterém státě se nacházejí, do jiného státu,“ bylo řečeno. To se týká všech zdravotních záležitostí.
Ať už se na tuto problematiku díváte jakkoliv, jedná se o další příklad toho, jak se dokáže videoherní komunita semknout, když jde o něco, co je pro ně důležité.