Prostředím i funkcemi připomíná nové hřiště oblíbené „podnikatelské simulátory“, pro něž se vžilo označení Tycoon (magnát).
Samsung službu vytvořil na míru zákazníkům z generace Z – budou mít k dispozici integrovanou platformu v metaverzu, na níž budou moct vytvářet a využívat nejrůznější produkty spojené se značkou Samsung. Cílem projektu je, aby si uživatelé z generace Z mohli značkové produkty po libosti vyzkoušet a vzájemně spolu při tom komunikovat.
Není to však poprvé, kdy se Samsung objevuje v Robloxu. Jako první značka na území České republiky a Slovenska využil platformu k propagaci svých mobilních telefonů řady Galaxy S22. Celosvětově má Roblox přes 160 miliónů uživatelů, v Česku je to pak přes 400 tisíc. Z pohledu reklamních formátů je Roblox zajímavý jednak tím, že jde o inovaci, ale také tím, že zaujme unikátní cílovou skupinu mladých lidí, které běžná on-line ani televizní reklama nezasáhne. Navíc, značky se v Robloxu objevují ojediněle, a reklama tak má vyšší šanci zaujmout.
„Space Tycoon koncipujeme jako virtuální hřiště, kde se může setkávat velké množství zákazníků a užívat si neomezených možností virtuálního prostoru,“ popisuje Jinsoo Kim, výkonný viceprezident designového centra Samsung Electronics. „Chceme dát našim zákazníkům z generace Z příležitost zažít produkty značky Samsung dosud nevídaným způsobem“
V prostředí Space Tycoon můžou uživatelé pomocí vytěžených surovin sami vytvářet až 20 různých produktů značky Samsung od chytrých telefonů Galaxy po televizory a domácí spotřebiče. Zároveň můžou nakupovat nebo vylepšovat herní prvky různých typů. Můžou začít s reálnými produkty a měnit jejich design, aby se daly využít pro herní účely. Příklad: ze skládacího telefonu Galaxy Z Flip lze udělat batoh nebo koloběžku, vysavač Jet Bot se zase v rukou kreativních uživatelů může změnit ve vznášedlo a lifestylový televizor Sero v helikoptéru pro jednočlennou posádku.
Space Tycoon bude mít při spuštění 14 jazykových verzí, mezi něž patří korejština, angličtina, čínština a španělština. V budoucnu přibudou další interaktivní funkce, díky nimž spolu budou uživatelé moct komunikovat, sdílet své výtvory nebo se účastnit exkluzivních virtuálních večírků. Kromě toho hodlá Samsung pořádat speciální online akce na webu Samsung.com s hashtagem #YouMake campaign, zaměřené na vytváření nových barevných variant produktů Samsung.
Další informace naleznete na design.samsung.com a zde.