Starší generace je na internetu stále aktivnější, nicméně občas potřebuje trochu pomoci. Naráží na problémy v podobě nedůvěryhodných zdrojů s neověřenými informacemi nebo třeba řetězových mailů. I proto Vodafone loni vyhlásil casting na prvního českého „oldfluencera“. Jeho vítězem se stal pětašedesátiletý Václav Ježek, pracující důchodce z Hrdlíva u Slaného. Na svém facebookovém profilu se již podělil o první videa.
„Na sociálních sítích jsem dříve moc nebyl. Používal jsem WhatsApp, a to jen v takovém rodinném kruhu. Ale myslím si, že je potřeba se toho nebát, proto jsem do spolupráce šel. Chci inspirovat ostatní k tomu, že používat technologie je v moderním digitálním světě skoro nutnost. A že třeba lidé, kteří mohou být osamocení, se díky moderním technologiím krásně propojí,“ říká Václav Ježek. Aktivní je na Facebooku, ale má účet i na Instagramu.
„Pana Ježka jsme vybrali především proto, že dokáže poutavě mluvit o tom, co všechno se dá dělat s technologiemi, ale přitom je z něj cítit díky jeho životním zkušenostem velká lidskost a určitý klid – něco, na co nejsme úplně zvyklí od běžných influencerů. Sledovat jeho videa je v dnešním zrychleném světě jako balzám na duši i pro ostatní generace, je to taková slow TV mezi influencery,“ uvedla Alžběta Štádlíková, která má ve Vodafonu na starosti sociální sítě a digitální marketing.
Jedním z důležitých cílů projektu je propojení generací. Obsah bude především určen k tomu, aby se senioři naučili používat další funkce svých chytrých zařízení, získali povědomí o bezpečném chování nebo uměli posoudit důvěryhodnost informací. Zároveň však bude směřovat i na generaci mladší, která je podle výzkumů často největším pomocníkem svých prarodičů při zvládání digitálních zařízení a online prostředí.
„Chceme experimentovat s nejmladším publikem třeba na TikToku, kde vidíme několik úspěšných influencerů-seniorů v zahraničí. Obě generace si mají navzájem určitě co předat, a pokud to dokážeme udělat třeba na TikToku, tak proč ne? Pan Ježek je na to připravený a už se těší, že se díky tomu naučí s novou sociální sítí,“ soudí David Bárta, vedoucí pro oblast sociálních sítí agentury McCann Prague, která projekt pro Vodafone zajišťuje.
Jedná se o důležitý krok, jak pomoci starší generaci lépe a snáze se zorientovat v rychle se vyvíjejícím online světě. Nejde ale zdaleka o první významný projekt, na němž se Vodafone v Čechách podílí. Krom toho zaštiťuje například významnou českou esportovou sérii Vodafone MČR. Ve spolupráci s PLAYzone stojí také za otevřením Vodafone PLAYzone Areny, která letos v dubnu přivítala své první návštěvníky a která se má stát centrem našeho esportu. Uvidíme, s jakým dalším zajímavým projektem, se Vodafone vytasí příště.