Na začátek se vývojáři z Riotu trochu více otevřeli o oživení MMR, které přišlo s aktualizací 12.16. Hráči vracející se k League of Legends nově zaznamenávají průměrně o 5% větší winrate, než předtím. Oficiálně se před updatem jednalo o 44,5 %, ale nyní tohle číslo stouplo na 48 %, přičemž 50 % dosáhnou do 10. zápasu (dříve v 10. zápasu dosahovali 48 %).
Dalším a pravděpodobně tím nejzajímavějším bodem jsou informace k sólo režimu. Riot potvrdil, že zatím jej v plánu nemá. Přestože si uvědomují, že by se jednalo o potřebné oživení hodnocených her, tak by bylo potřeba najít nové místo pro tandemové hráče, kteří by se museli přesunout k flex hrám. To není podle Riot Games úplně ideální řešení.
V aktualizaci 12.16 se Riot podíval také na to, jakým způsobem funguje automatické sestavování zápasů v hodnocených režimech a přehodnotil svůj systém. Navíc to vypadá, že vývojáři udělali krok správným směrem, neboť změny zafungovaly a zvýšily celkový počet zápasů, kde byla parita rolí, o přibližně 15–30 % (podle regionu).
Chystají se také změny do budoucna. Nový systém na doporučení run zní zajímavě. Riot si uvědomuje i vážnost situace v předzápasovém lobby, kdy hráči díky externím webům a aplikacím mnohdy radši hru „dodgnou“, než aby hráli s někým, kdo by je mohl potenciálně stát výhru.
Řešením tohoto problému by podle vývojářů mohlo být skrytí jmen všech hráčů v lobby. Tento systém je však otázkou dlouhodobé budoucnosti.