Věci se začínají ohřívat i mimo Singapurskou arénu na The International 2022. Začalo se objevovat stále více důkazů o tom, že hráči mohou slyšet komentátory během hry, což může poskytovat výhodu. To bylo způsobeno kombinací reproduktorů používaných v přední části arény, nedostatkem zvukotěsných kabin na pódiu a rozdílem mezi zařízeními, které hráči používali při hraní, jako jsou sluchátka.
Podle Antona „dyrachyo“ Shkredova z GG mohli hráči během zápasu slyšet naprosto vše, co moderátoři říkali, což zase poskytlo kapitánovi týmu Selerimu důležité informace, jako je umístění, jestli mají konkrétní předměty a další informace. V následujících hodinách se pak objevily podobné zprávy například od Zhao „ XinQ „ Zixing z PSG.LGD, který také uvedl , že tým byl schopen slyšet komentáře, ale protože většina týmu nemluví anglicky, nerozuměli tomu, co bylo sdělováno. Potvrdili to také dva hráči Team Spirit.
Apparently there have been now been adjustments to the speakers to mitigate this. It's really unacceptable that this happened.
— Ben Steenhuisen (@Noxville) October 21, 2022
Who tested this to make sure it was up to acceptable competitive integrity levels?
What compensation will be given to teams eliminated by this? https://t.co/mVlpP5jPQ6
Celá situace se začala řešit jako výhoda pro anglicky mluvící týmy. Fnatic například podal zprávu týkající se tohoto problému, protože tým byl vyřazen Gaimin Gladiators, kteří otevřeně přiznali, že tento „exploit“ využili k získání informací, které by jinak nebyli schopni tak snadno získat.
„Podali jsme formální zprávu poté, co jsme se dozvěděli, že soupeř v naší vyřazovací hře na TI11 mohl slyšet produkci zápasu a podle nich tyto informace využil při svém rozhodování,“ sdělil Fnatic CGO a spolumajitel Patrik Sättermon . „Jako bývalý hráč jsem velmi frustrovaný, že takovým problémům s integritou stále není zabráněno, zejména na absolutně největší scéně tohoto sportu. Naším záměrem je pouze zvýšit povědomí o něčem, co může být pro sportovce tak zlomové, jako je zdrcující sen.“
We have filed a formal report after learning that the opponent in our elimination game at TI11 were able to hear the production of the match, and according to themselves leveraged from that information in their decision-making. (1/2)
— Patrik Sättermon (@cArn) October 21, 2022
Pokud by ostatní týmy souhlasily s Fnatic, že tento problém měl pravděpodobně jasný dopad alespoň na některé hry, existuje reálná šance, že PGL i Valve, jakožto pořadatelé TI, by mohli čelit velkému odporu a byli by nuceni postižené týmy kompenzovat. Každopádně jde o závažnou situaci, která určitě bude mít dohru.
Yes valve messed up but didn't both teams have the same advantage ? Would you have filed the same report if Fnatic won the game ?
— SmashDXB (@smashdxb) October 21, 2022