V našem článkovém seriálu o Heroes III Duelu máme za sebou rozbor strategií za Castle, Rampart a Tower. A teď se podíváme na zoubek jednomu z nejzajímavějších měst – Infernu. Peklo vzniklo jako pomyslný protipól k dobré lidské rase označené příhodně jako Hrad, však přímo v popisu jednotek je napsáno, že Ďábel nenávidí Anděly a naopak. V Duelu patří obě města k těm, které mají nejsilnější build a stávají se tím silnější, čím déle hra trvá.
Začněme ale správným startem. Startovní hrdina by měl být jeden z dvojice Marius/Fiona. Pokud očekáváte soupeřův rush a nechcete nechat pohyb po biomu náhodě, volte Fionu kvůli tomu, že začíná již s pokročilým Scoutingem. V bunkru byste neměli opomenout žádný z dolů a dát si pozor na množství zlata, které budete potřebovat k vyplacení vylepšených Impů, pokud se vám nagenerují jako stráž u dolu. Může vás to stát až 7 600, což je poměrně vysoko za udávaným průměrem 3 000-6 000. V případě, že jste v počátečním losování měst zaplatili za Inferno pořádný ranec, dá se hrát i tak, že stráž u dolu si nekoupíte a necháte ji jednoduše utéct (nemusíte ji tedy porazit). Hrdinové ze třídy Demoniac nemají ty nejlepší šance na automatické získání magie země a vzduchu, často se k nim vtírá magie ohně, a proto by vaše první kroky po dobytí hlavního hradu v biomu měly směřovat k Confluxu, jehož pozici je vhodné předem znát.
Následný pohyb po biomu zpravidla uzpůsobujete nalézání externích obydlí na Efreety a pouze pokud jsou po cestě Pandořiny skříňky, otevíráte je. To je tedy opačný postup oproti strategiím založeným na rychlém rushi např. za Rampart, či Tower (za Solmyra), kde obvykle bývá cílem nabrat armádu a vyrazit na střed mapy. Vašim cílem za Inferno je najít alespoň čtyři, ideálně však všech pět externích obydlí na Efreety a udělat tzv. „double build“ efreetů do konce 2. týdne. Není tedy čas obsazovat jakákoli jiná externí obydlí, či lelkovat někde mimo hrad bez many. Inferno vyžaduje spíše větší množství surovin, proto plánujte vaše toulky biomem tak, abyste vyčistili alespoň dvě Banky Nag a nikdy neopovrhněte Trpasličí pokladnicí, je-li nablízku. V ideálním případě byste měli být schopni 1. den 3. týdne vykoupit dostupné Efreety a za součinnosti s jakoukoli armádou, kterou se vám podařilo nashromáždit z Pandořiných skříněk jít do Dračí utopie. Pokud jste nuceni tento krok o den odložit kvůli nedostatku zlata, není to žádná tragédie. Vyvraždit Dračí utopii 132 (2. týden 3. týdne) a breaknout z biomu 133 je stále solidní výsledek, pokud zrovna neaspirujete na mistra světa v Duelu.
S Efreet „power stackem“ (tedy nejsilnějším oddílem vaší armády) poté opatrně ukrajujete z treasure zóny a hledáte potřebné knihy kouzel a artefakty zvyšující primární statistiky hrdiny. Za Inferno není nutné v treasure zóně vyloženě dominovat, středový hrad tedy můžete přenechat soupeři, byl-li rychlejší. Cílem je pouze neumřít, tedy nenechat se vyrushovat nebo nevytuhnout někde v soupeřově dosahu bez many, či s „oblečenými“ ekonomickými artefakty. Každý den tedy začněte aktivováním kouzla „View Air“ a kontrolujte pozici soupeře. Poté se snažte co nejdříve složit „Elixír“, připomeňme, že k tomu je zapotřebí „Ring of Vitality“, „Ring of Life“ a „Vial of Blood“. S Elixírem můžete konečně začít tzv. „Demon farming“.
Farmení Démonů je technika poměrně náročná na svalovou paměť. Nezapomeňte, že v Duelu máte stále pouze 1 minutu na kolo a naklikat hrdinovi správné množství armády a zvládnout boj za 15 vteřin chce velkou dávku zkušenosti. Zde bych rád zdůraznil, že s kamarády můžete samozřejmě Duel hrát i na vyšší časové limity, jde pouze o to, aby hra všechny zúčastněné bavila a nikoli frustrovala proto, že určité manévry prostě příležitostný hráč nemá šanci stihnout.
Demon Farming tedy spočívá v tom, že si v boji kouzlem „Meteor Shower“ záměrně zabíjíte vlastní slabé jednotky a pomocí vylepšených Pit Lordů z nich oživujete Démony, kteří vám zůstanou i po boji. Postupně tedy ve všech hradech vykupujete základní levnou armádu, ať je jakákoli a sbíráte opět všechny Pandořiny skříňky, které vám přijdou pod ruku, abyste měli k dispozici další a další nevinné duše. Matematika této konverze funguje tak, že každý Pit Lord je schopen oživit Démony za maximálně 50 hitpointů. Ideální je tedy mít alespoň 30 Pit Lordů, abyste na toto omezení nemuseli myslet. Složený „Elixír života“ je pak důležitý v tom, že jeho efekt drasticky zvýší hitpointy u obětované jednotky, a tedy zvýší celkový počet oživených Démonů. Např. 100 Pikemanů má celkem 1 000 životů, avšak s Elixírem života mají krásných 1700. Vezmeme-li v potaz, že Démon má 35 života, tak s Elixírem ze 100 Pikemanů mávnutí kouzelným bičem Pit Lorda vytvoříte 48 Démonů. Samozřejmě zde už bude zapotřebí nejméně 34 Pit Lordů kvůli omezení 50 životů na jednoho Pit Lorda. Jen poznamenám, že efekt Elixíru života se na Démonech na bojišti samozřejmě projeví taky, ale to až po jejich oživení, tudíž pro účely oživování počítáme s jejich základním počtem hitpointů, tedy 35. Závěrem doplním, že počet oživených Démonů nemůže překročit počet obětovaných jednotlivců, tzn. z 10 Andělů, přestože mají 2 000 života oživíte vždy jen 10 Démonů a z neživých jednotek, jako jsou např. nemrtví neoživíte nic.
Inferno je tedy hrad s největším potenciálem a z mého pohledu patří mezi nejzábavnější. Vzorovou hru si můžete prohlédnout zde, popř. na tomto českém Heroes III Youtube kanále najdete další tutoriály.