Hodnota značky Samsung letos dosáhla 87,7 miliardy dolarů, což znamená meziroční růst o 17 % – v roce 2021 měla značka hodnotu 74,6 miliard. Třetím rokem po sobě se tedy Samsung umisťuje na pátém místě.
Za tímto úspěchem stojí hlavně dílem návrat finančních výsledků Samsungu téměř na předpandemickou úroveň, případně vyšší poptávka po paměťových modulech v důsledku intenzivnějšího využití dat. V roce 2021 se hodnota značky Samsung zvýšila o 20 %, letos dvojciferný růst pokračuje. Do první desítky se Samsung dostal v roce 2012 na devátém místě a od té doby jen roste – na šestou pozici postoupil v roce 2017, o tři roky později pronikl do první pětky.
„Značce Samsung se povedl dvouciferný růst dva roky po sobě, jen a jen díky podpoře našich zákazníků po celém světě,“ říká YH Lee, výkonný viceprezident a marketingový ředitel Samsung Electronics. „Na oplátku bude celá firma usilovně pracovat na tom, aby zákazníkům nabízela stále lepší služby a zážitky.“
Agentura Interbrand hodnotila různé faktory, díky nimž je značka Samsung úspěšná
Na konci roku 2021 Samsung transformovat svou sekci SET a vytvořil novou divizi Device eXperience. Účelem bylo posílit synergii mezi jednotlivými produkty a vylepšit tak uživatelské zážitky. Kromě toho otevřel Samsung centrum pro uživatelské zážitky prostřednictvím propojení různých přístrojů (Customer eXperience-Multi Device Experience Center).
Mezi další důležité kroky patřila integrace platformy SmartThings napříč produktovou řadou, čímž vznikl inkluzivní ekosystém propojující zařízení všeho druhu. Díky SmartThings mohou zákazníci využívat skutečně na maximum nejen své přístroje značky Samsung, ale i zařízení jiných výrobců.
Dále společnost spustila Future Generation Lab, prostor na podporu diskusí týkajících se aktivit příští generace. Výstupy práce této laboratoře se využívají při přípravě produktů a marketingových aktivit.
Na růstu značky Samsung se kromě inovativních produktů podílel i vývoj pokročilých technologií podporovaný stálými investicemi. Mezi tyto technologie patří například umělá inteligence, 5G, automobilové technologie nebo robotika.
Oceňované způsoby, jimiž Samsung v jednotlivých divizích vylepšuje uživatelské zážitky
Mobilní technologie
- Vylepšení možností fotoaparátů v řadě Galaxy S22 na základě postřehů uživatelů a kampaň týkající se nočního fotografování. Setrvalá pozice světové jedničky v kategorii skládacích telefonů.
- Partnerství se společnostmi Google a Microsoft kvůli vylepšení služeb pro zákazníky.
- Čím dál lepší ochrana soukromí a osobních údajů díky platformě Samsung Knox
Sítě
- Průkopnická práce v oblasti virtualizace a otevřené spolupráce ve velkém měřítku
- Zásadní přínos k prosazení 5G díky špičkovému 5G portfoliu od RAN a jádra paketů až po nástroje pro automatizaci
- Podpora ekologických a sociálních strategií prostřednictvím inteligentních síťových řešení pro úsporu energie
Zobrazovací zařízení
- Neustálá inovace špičkových televizorů, zavádění technologie Micro LED, Neo QLED 8K/4K
- Posilování portfolia založeného na životním stylu uživatelů – modely The Frame, The Freestyle apod.
- Rozšiřování obzorů pro hráče – platforma Samsung Gaming Hub, monitor Odyssey Ark
Domácí spotřebiče
- Rozšiřování modelové řady Bespoke nejen v kuchyňských spotřebičích, ale i v dalších kategoriích – pračky, úklid, čištění vzduchu
- Podpora udržitelnosti prostřednictvím produktů všeho druhu – u důležitých zařízení výrazná úspora energie, záruka na digitální invertorové kompresory, snížené emise mikroplastů z praček ve spolupráci s firmou Patagonia
- Udržování zájmu mezi uživateli řady Bespoke prostřednictvím interaktivních O&O kampaní
Polovodiče
- Investice do technologií příští generace a do výrobních kapacit, aby bylo možno zaručit stabilní dodávky pro důležité provozy (např. výstavba výrobní linky v Texasu za 17 miliard dolarů, výzkumné a vývojové středisko v Giheung za 20 bilionů KRW)
- Stálé inovace polovodičů na špičkové světové úrovni, díky nimž se vylepšuje výkon produktů a zároveň se snižuje spotřeba energie (první masová výroba 3 nm GAA v oboru)
- Vývoj inovativních paměťových řešení, která pomáhají řešit situaci spojenou s raketovým nárůstem úkolů náročných na zpracování dat, zejména v oblasti umělé inteligence a strojového učení (CXL paměti, HBM-PIM, SmartSSD druhé generace) a rozšiřování strategických partnerství za účelem řešení nových problémů a výzev v oboru
- Posouvání hranic v oblasti logických řešení, díky nimž lze nabídnou lepší zákaznické zážitky a nové příležitosti (5G Exynos Modem, Exynos 2200, 200MP ISOCELL HP3)
Umístění v anketě Best Global Brands agentury Interbrand se řídí zhodnocením jednotlivých kategorií, z nichž se celková hodnota značky skládá. Základ pro hodnocení tvoří komplexní analýza finančních výsledků společnosti, vliv značky na nákupní rozhodnutí zákazníků a konkurenceschopnost dané značky.