Overwatch League je soutěž tvořená týmy, které si s Activisionem domluvily partnerství v rámci takzvaného franšízingu. Funguje to tak ve sportech nebo League of Legends, proč by to tedy mělo nevyjít tady? Vidina zisku, slávy a sledovanosti byla hlavním podnětem k podpisu smlouvy, v rámci níž musel každý při tvorbě ligy zaplatit vstupní poplatek 20 milionů dolarů, tedy téměř půl miliardy v českých korunách. Samozřejmě ne hned, ale v průběhu následujících let, přičemž spousta týmů ještě dluží zhruba třetinu částky.
Od té doby se částky za vstup do ligy ještě zvýšily, za co ale vlastně organizace platí? Activision Blizzard do projektu investoval obrovskou sumu peněz, přidali se sponzoři a vypadalo to na zářnou budoucnost. Organizace jsou ale stále v mínusu a slibovaný zisk je v nedohlednu. Proto přišli na řadu právníci, které si týmy našly. Cílem není žaloba, ale pouze vyjednávaní za účelem úlevy týmů ve finanční tísni.
Liga ztratila mnoho svých sponzorů v červenci a srpnu 2021 po soudním sporu Kalifornské divize za občanská práva proti mateřské společnosti Activision Blizzard, jež čelila systémovému sexuálnímu obtěžování a diskriminaci na základě pohlaví v celé firmě. V důsledku toho značky jako Coca-Cola, Kellogg's Cheez-It a Pringles, State Farm a T-Mobile pozastavily nebo ukončily spolupráci s ligou.
Dalším bolestivým nárazem byla pandemie covidu, která odložila megalomanské plány – ty přitom celý projekt mohly poslat ještě do hlubší propasti. Popularita hry a sledovanost ligy navíc nedosahuje ani zdaleka takových rozměrů, jak bylo vykreslováno, naopak postupně klesá, k čemuž nepomohl ani Overwatch 2. Blizzardu se v esportu nedaří dlouhodobě dělat úspěšné kroky a nepomohl k tomu ani Activision.