Prvním krokem Riot Games byly obří nerfy v patchi 13.1b. O většinu se postaral bývalý komentátor a nyní game designer David „Phreak“ Turley. Sám pak hráčům vysvětlil své myšlenkové pochody a důvody, proč ke konkrétním změnám došlo.
Hlavním cílem bylo odstranit Yuumi z profesionálních zápasů. Vedoucímu týmu, který se stará o změny šampionů, podle Phreakových slov nevadilo, že Yuumi nebude silná v soloQ. Za rohem je velký update a do jeho vydání by se měla Yuumi ve hře objevovat co nejméně. V pro playi pak vůbec.
Kočičí čtenářka přišla o část svého range, ubrány byly i další základní staty - attack damage, životy a regenerace životů. Do první kategorie změn lze započítat také nerfy pasivní schopnosti, jež bude dávat menší štít.
„Tohle pocítí pouze lepší Yuumi hráči. Nováčci a hráči v nižších divizích si těchto změn sotva povšimnou,“ komentoval první nerfy Phreak. V čem je podle něj mezi oběma skupinami rozdíl, pokud jde o Yuumi? „Horší hráči během laning fáze netradují, nepoužívají pasivku. Supporti v LCK a LPL dokážou vyhrát trade proti Zeri,“ vysvětluje Turley.
Yuumi jako nástroj pro nováčky
Phreak zároveň potvrdil zprávy, jež v posledních dnech kolují internetem. Yuumi nemá hráče naučit positioning, správné pokládání ward nebo mechaniky enchanterů. Hlavní je, aby se nováčci bavili a hra pro ně byla co nejjednodušší.
O své myšlenky ohledně tématu se na Twitteru podělil také Matt Leung-Harrison, v komunitě známý jako Riot Phroxzon. „Myslíme si, že je nejlepší v tom, že umožňuje novým hráčům hrát s přáteli a zjistit, jestli je hraní League of Legends vůbec baví,“ říká lead designer balančního týmu.