V našem článkovém seriálu o taktikách pro mod Duel se dostáváme k poslednímu a nejmladšímu městu, kterým je Cove, neboli volně česky přeloženo Zátoka (neplést se Zátokou Sviní). Ve starších verzích mapy Duel patřilo Cove k nejsilnějším a nejoblíbenějším frakcím, a to zejména kvůli hrdinovi Eovacious a jeho veskrze unikátní specializaci.
Ta způsobuje, že první zakouzlení Klonování na bojišti vytvoří z vybrané jednotky nikoli jeden, ale rovnou dva klony. Strategie za Cove tedy byla a stále do jisté míry je poměrně přímočará - nasbírat co největší počet jednotek 4. stupně - mocných a rychlých ptáků Ayssidů a v bitvách doslova násobit jejich sílu dvojitým klonem.
Po přibývajících zkušenostech hráčů a po oslabení startovních lokací se však Cove o pomyslných pár míst propadl. V současné době přední hráči určující meta game celého Duelu preferují města, která mají silnější build a hlavně hrdiny, kteří jsou schopni dosáhnout perfektního stromu sekundárních skillů. Připomeňme, že Eovacious začíná s Wisdom a Inteligence, což nejsou příliš užitečné vlastnosti a zejména v pozdějších fázích hry, se velmi projeví, pokud na vás soupeř udeří s efektivnějšími abilitami jako je Offense, Armorer, nebo Diplomacie.
Za Cove se tedy vynořila alternativa v podobě opět velmi unikátního hrdiny Bidley. Jeho hlavní předností je, že začíná pouze s advanced Offense, takže se otevírá prostor pro rychlé získání potřebných magií a hlavně na rozdíl od Eovaciouse nemá zaplácané sloty žádnými „mrtvými“ skilly. Tím však jeho přednosti nekončí, Bidley je totiž schopen vylepšit veškeré Piráty na Sea Dogs.
Tyto střelecké jednotky sice nedosahují údernosti vylepšených elfů, ale dokážou být velmi efektivní zejména proti silným potvorám díky schopnosti Accurate Shot, která připomíná Death Stare od Mighty Gorgon. Jinými slovy Sea Dogs mají určitou pravděpodobnost, že navíc ke svému útoku zasáhnou „přesnou střelou“ ještě další bonusovou jednotku v oddílu, na který útočí. A je jedno, zda se jedná o základního Kopiníka nebo Černého draka.
Hrdina Bidley díky lepšímu late game potenciálu navíc otevírá i alternativní přístup ke hře za Cove a to je zvolení buildu Nixů a Serpentů. Obě jsou extrémně silné pozemní jednotky, které trpí jen na to, že nedokáží přeletět hradby při ofenzívě, či obraně hradu. Pokud se Vám však podaří přežít dostatečně dlouho, pocítíte vy i soupeř jejich obrovskou sílu. Nix je takový protipól k Behemothovi.
Zatímco Behemoth ignoruje určitou procentuální část obranné síly jednotky, na kterou útočí, tak Nix ignoruje jen o něco nižší část útočné síly jednotky, která se jej snaží zasáhnout. Logicky tedy čím vyšší statistiky hrdinů, tím více se tato schopnost projeví. V extrémně pozdních fázích hry se tak Nix stává jednou z nejsilnějších jednotek ve hře.
Pokud tedy zvolíte cestu Buildu, měli byste být schopni do konce 2. týdne provést double build a obsadit ideálně 4 z 5 dostupných externích obydlí. Nebude to však snadné, protože na rozdíl od obdobné situace za Fortress či Inferno váš hrdina nezačíná se Scoutingem a také se rozhodně nelze spolehnout na to, že se obejdete bez vystavění magické univerzity v Confluxu.
Build za Cove patří mezi ty těžší strategie i proto, že Nix je jednotka pomalá a nelze s ní breaknout, popř. likvidovat jiné silné stráže tak pohodlně jako s rychlými jednotkami typu vylepšená Wyverna, či Efreet. V každém boji budete mít ztráty a někdy je tedy lepší ustoupit z obsazování všech externích obydlí na Nixe a spíše se zpočátku soustředit na solidní oddíl ptáků Ayssidů nebo vylepšených základních jednotek - Oceanid, které mají příjemně vysokou rychlost i damage. Výhoda Bidleyho spočívá v tom, že v pozdější fázi hry se může bez větších obtíží naučit Diplomacii a počet Nixů dohnat v side treasure zónách pomocí cíleného přemlouvání a úplatků.
Jinými slovy, pokud se vám podaří breaknout 1. či 2. den 3. týdne za pomocí slabších jednotek, je to naprosto v pořádku. Důležité je, že Nixové budou pomalu přibývat v hradě, nemusíte je okamžitě zapojit do boje. Podobná situace se týká vaší finální jednotky - Sea Serpent. Ve vašem biomu se nachází 4 externí obydlí, které stačí dobrat až poslední den 3. týdne a ideálně provést i double build.
Následně budete muset vydělat nějaké zlato v dračích utopiích a Sea Serpenty zapojte do boje, až je budete moct vylepšit na hrozivé Haspidy a vykoupit je. Není tedy třeba zdůrazňovat, že cílem této strategie je přežít co nejdéle...
Nyní však zpět k Eovaciousovi a možnosti provést jeden z nejrychlejších rushů, jaký je v Duelu možný. Zaměříte-li se od počátku na rychlost, zvažte i vynechání dolů na dřevo a kamení ve vašem startovním bunkru. Taky bude třeba zariskovat a nestavět školu magie v Confluxu, pokud zrovna nebudete disponovat přebytkem dřeva a kamení.
Pohyb po vašem biomu promýšlejte více, než kdy jindy. Nemá smysl skákat za každou Pandořinou skříňkou, která se objeví ve vašem zorném poli. Pamatujte, že hledáte jen ty nejsilněji nebo naopak nejslaběji hlídané. Cílem totiž není mít od každého trochu, vy potřebujete silný powerstack základních jednotek a pak samozřejmě Ayssidů. Z externích obydlí vybírejte pouze ptačí hnízda, která jsou po ruce, ničím dalším neztrácejte čas.
Magické číslo jednotek, s kterými jste schopni breaknout je lehce přes 50 Ayssidů, nebo 250 Oceanid. Za použití double klonu už jste schopni postupně rozsekat většinu slabších breaků jako jsou např. Nagy, Pit lordi, Hydry, nevylepšené Unicorny apod. Pokud ve svých hradech nemáte jiný build, než Ayssidy, tak mějte na paměti, že ideální čas na break bude již 127. Každý den se počítá, nemluvě o tom, že 2. týden bude break cca o 10% slabší než třetí týden, jelikož jak je známo, každý týden se všechny neutrální potvory s železnou pravidelností množí.
Váš následný pohyb v treasure zóně se bude odvíjet od množství „doprovodné“ armády, kterou se vám podařilo krom Ayssidů ponechat naživu, popř. kterou nasbíráte z Pandořiných skříněk. Většinou byste totiž měli být schopni za použití dvojitého klonu vyčistit i dračí utopie. Trik obvykle spočívá v tom, že jakmile se po vstupu do Dračí utopie dostanete na tah, zakouzlíte klon, přičemž váš hlavní oddíl okamžitě zaútočí na červené draky a klony se vypořádají s draky zelenými. Tím se efektivně zbavíte nadpoloviční většiny draků dřív, než se dostanou na tah a stačí vám způsobit nepříjemné ztráty.
Poté záleží na tom, jakou frakci hraje váš soupeř a jaké město se nagenerovalo uprostřed mapy. Např. se silným středovým městem jako je Castle, Tower, či Stronghold můžete pouze držet střed a těšit se na použití dvojitého klonu na Anděly, či Titány. Obvykle se ale vyplatí udržet tempo a zaútočit na soupeře, jakmile najdete knihu vzduchu a pár artefaktů zvyšujících statistiky hrdiny.
Ukázkové hry za Cove si můžete pustit zde nebo zde, popř. na tomto českém Heroes III Youtube kanále najdete další zábavné průvodce.