Přejít k hlavnímu obsahu

Nerf Kassadina i "nový" šampion. Další patch dorazí ve čtvrtek, co se změní?

8. 2. 2023 | 11:00 League of Legends Update hry
Patch 13.3, jenž byl původně naplánován na středu 8. února, vyjde v League of Legends o den později. Hráči se mohou těšit na porci zajímavých změn. Většinu potěší nerfy Kassadina, Amuma nebo Zaca. Radost budou mít i supporti, engage šampioni na botlane totiž dostali potřebné buffy. Do League of Legends se konečně dostane i nový Aurelion Sol.
Nerf Kassadina i buffy Threshe či Jarvana
Nerf Kassadina i buffy Threshe či Jarvana
Zdroj: Riot Games (s povolením)

Buffy

Největší změny zasáhnou melee engage supporty. Dlouhé měsíce na botlane vládnou enchanteři, poměry by měl vyrovnat patch 13.3. Silnější budou Alistar, Braum, Nautilus, Pyke, Rakan a Thresh. Hlavním důvodem buffů je podle Riot Games pro play, kde je meta 20:1 ve prospěch enchanterů.

Na Summoner's Riftu by se od čtvrtka mohlo více lásky dočkat také několik junglerů. Jarvan IV se těší z vylepšení W, které nově scaluje s AD. Co se týče scalingu, patch pomůže i Kaynovi. Do třetice všeho dobrého - Trundle bude mít nižší cooldown na W a jeho tanec nově scaluje s movement speedem!

V kolonce buffů se objevují ještě tři AP šampioni. Kayle bude rychlejší a E se dočká lepšího scalingu. LeBlanc už nebude muset utrácet tolik many, naopak se zlepší její regenerace. R cooldown spadne především na šestém levelu.

Spousta změn se dotkne také Annie. Pasivka bude nastackována hned při spawnu, silnější bude E a R.

Overheal bude silnější pro všechny a zejména pro ADC. 

Kompletní patch ZDE.

Nerfy

Jen pět šampionů bude zasáhnuto nerfem. Midlanery jistě potěší horší damage a propočty na Kassadinovi (konkrétně E a R). Amumu si podle Riotu našel „příliš mnoho kamarádů v jungli i na supportu“ a na obou pozicích by tak měl být slabší.

Zac bude dávat menší damage svým W a E, K'Sante se rozloučí s porcí svého CC. Radiant Virtue bude od patche 13.3 silnější pro tanky, ostatní typy šampionů jej tolik nevyužijí. Umbral Glaive nebude tak efektivně ničit nepřátelskou vizi.

Další změny

„Naším hlavním cílem je tentokrát snížit sílu brzkých ganků a divů, přesunout část síly z příjmu zlata na získávání zkušeností pro junglery a nakonec snížit nestálost early game,“ komentují Riot Games změny v jungli.

Téměř všechny efekty Tenacity se budou stackovat multiplicitně (slabší dohromady), na rozdíl od předchozího systému, kdy se různé systémy někdy velmi dobře stackovaly, aby znemožnily crowd control.

Na surrender v 15. minutě stačí od čtvrtka čtyři hlasy. Ahri se dočká svého ASU s vylepšenými vizuály a zvukovými efekty. Budou přidány tři skiny - Heartthrob Caitlyn, Heartache Vi a Heartache Amumu.

Rework Aureliona Sola

VIDEO ZDE

Kompletní změny + propočty ZDE

Pasivka - Cosmic Creator

  • Damagující schopnosti Aurelion Sola udělují hvězdný prach, který trvale zlepšuje jeho schopnosti.

Q - Breath of Light

  • Po dobu několika vteřin směřuje ke kurzoru. Poškodí prvního zasaženého nepřítele a způsobí snížené poškození okolním nepřátelům. Pokaždé, když poškozuje nepřítele po dobu jedné kumulativní sekundy, způsobí Breath of Light další dávku poškození (burst). Výbuchy proti šampionům udělují hvězdný prach.
  • Breath of Light způsobuje šampionům zvýšené poškození a jeho dosah se zvyšuje s úrovní Aureliona Sola.
  • Hvězdný prach zvyšuje poškození burstu.

W - Astral Flight

  • Aurelion Sol letí nad terénem směrem k cílovému místu, ale během letu se nepřátelům v okolí odhalí prostřednictvím mlhy. Aurelion Sol může za letu sesílat další schopnosti. Během této doby nemá Breath of Light žádný cooldown ani maximální dobu trvání a způsobuje zvýšené poškození.
  • Zbývající cooldown Astral Flight se sníží vždy, když zemře nepřátelský šampion, kterého Aurelion Sol nedávno poškodil.
  • Hvězdný prach zvyšuje maximální dosah Astral Flight.

E - Singularity

  • Na několik sekund vyvolá černou díru, která poškozuje nepřátele a pomalu je přitahuje ke středu. Singularity poskytuje hvězdný prach za sekundu za každého nepřátelského šampiona v černé díře.
  • Střed černé díry popravuje nepřátele pod určitým procentem jejich maximálního zdraví a uděluje hvězdný prach podle typu popraveného nepřítele.
  • Hvězdný prach zvyšuje velikost Singularity (včetně středové zóny) a práh poprav.

R - Falling Star / The Skies Descend

Falling Star: Na zem se zřítí hvězda, způsobí magické poškození a omráčí zasažené nepřátele. Padající hvězda uděluje hvězdný prach za každého zasaženého nepřátelského šampiona.

Hvězdný prach zvyšuje velikost padající hvězdy. Shromáždění 75 hvězdných prachů přemění další padající hvězdu Aurelion Sol na The Skies Descend.

The Skies Descend: Stáhne z nebes obří hvězdu, která výrazně zvětší velikost dopadové zóny, zvýší udělené poškození a nepřátele spíše srazí na nohy, než aby je omráčila. Z okraje dopadové zóny se šíří mohutná tlaková vlna, která poškozuje a zpomaluje zasažené šampiony.

Hvězdný prach zvětšuje velikost dopadové zóny.

Zaměření především na League of Legends a EA Sports FC. Občas zapne Counter-Strike, od roku 2012 ale žere LoLko, dostal se i do Diamondu :).