Dohledatelné záznamy sahají do roku 2012, kdy počet uživatelů Steamu nedosahoval dnešních výšin. Hned několik titulů bylo oblíbených v řádu desetitisíců, ale brzy se jeden z nich vydal po vlastní ose. Dota 2 přímo z dílny Valve brzy překonala statisícovou hranici a nechala konkurenci za sebou. V roce 2015, kdy se počet hráčů přehoupl přes milion, začal zlobit rival ze stejné stáje. CS:GO konečně začalo získávat popularitu.
Tyto dvě populární pecky spolu od té doby svádějí nekonečný souboj. Gabe Newell se určitě nezlobí, protože na rozdíl od jiných her, které se na předních příčkách žebříčku objevily, si svou komunitu hráčů udržují. Vydání takového GTA V doprovázelo statisíce hráčů, ale na tyto dva titány se dotáhlo pouze na chvilku, i když si stále drží hráčskou základnu i místo v žebříčku. Obdobně chvilku slávy zažilo i několik dalších titulů.
Největším boom ovšem nastal v roce 2017, kdy světlo světa spatřilo PUBG. Battle royale titul, který převýšil konkurenci nového režimu, a svým raketovým nárůstem hráčů naprosto převálcoval konkurenci, a to až trojnásobně. Na přelomu let 2017 a 2018 dosahoval počet aktivních uživatelů PUBG 3 miliony! Trůn mu patřil více než rok, ale nakonec jej opět přenechalo původnímu majiteli. Stupně vítězů si ale drží dodnes.
V souboji her od Valve byl přelomový říjen 2019. CS:GO zažilo velký boom a doba koronavirová jeho oblibu jen posílila. FPS střílečku dokázaly od t doby sesadit jen dva tituly, ale pouze na okamžik. New World a Lost Ark při vydání zažily boom, ale tak početná komunita u nich nezůstala. Vysoko jinak vylétl také Among Us, Cyberpunk 2077, Valheim nebo Apex Legends. Všichni ale koukají na záda milionové hranosti CS:GO.