V herním průmyslu se dá vydělat mnoha způsoby. Někdo hry programuje, někdo zase paří profesionálně. A pak jsou tu tací, kteří svůj výtvor prodají vývojářům za nemalé částky. Do této skupiny se řadí také autoři skinů v CS:GO.
Každá zbraň ve střílečce Counter-Strike: Global Offensive může vypadat mnoha způsoby. Na výběr mají hráči právě díky skinům, herním předmětům, jež změní vzhled zbraně.
Spousta skinů ve hře byla vytvořena komunitou. Někteří tvůrci mají v CS:GO jen jeden skin, další našli u Valve zalíbení hned několikrát. Ani ti s jediným předmětem si ale nemusí zoufat.
Podle informací nedávno sdílených jedním z tvůrců map na streamu známého OhnePixela dostane skin maker za jeden kus v průměru 420 tisíc dolarů (cca 9,45 milionu korun). Výdělek se liší bednu od bedny. Někteří dosáhnou na pětinu, další i na dvojnásobek.
Jak si tvůrci vydělají?
Vše záleží na tom, v jaké bedně se daný skin objevuje. Každá CS:GO case je totiž jinak oblíbená. Některé se otevřou jen párkrát za hodinu, další se pohybují v tisících.
K odemknutí bedny je potřeba klíč. Ten má na Steam Marketu určenou cenu 2,50 $ (cca 55 Kč). Právě prodej klíčů je pro vývojáře CS:GO ohromným zdrojem příjmů, o který se dělí s tvůrci skinů.
Přesné procentuální rozdělení není známé a autoři předmětů jej nemohou sdílet se světem. Největší část míří pochopitelně za Valve.
Současný systém je značně rozdílný od toho, o kterém se před lety spekulovalo. Tvůrci nedostávají peníze s ohledem na cenu skinu, nýbrž oblíbenost bedny, z níž je možné předmět získat.