310 tisíc korun. Přibližně tolik v průměru stála jedna z devíti kapsulí, které otevřel náhodný hráč Counter-Striku. Celkově investoval až 2 800 000 korun. To, co je běžně k vidění jen u velkých streamerů a youtuberů, měl neznámý borec místo odpolední zábavy.
Štěstí při otevírání nepřálo. Žádné Titan ani iBUYPOWER Holo. Místo toho jen klasické iBUYPOWER, Team LDLC nebo Fnatic. Nic, co by znamenalo profit. Ztráta byla obří.
Část investovaných peněz však mohla být stále zachráněna. Stačilo buď ponechat samolepky v inventáři, nebo se je pokusit prodat na trhu. Jenže hráč si nezvolil ani jednu z možností.
Okamžitě po otevření aplikoval samolepky na zbraně. Ty tak ztratily drtivou většinu své hodnoty. Milionový opening, návratnost minimální.
Proč je kapsule tak cenná a co v ní vlastně je?
Minimum zakoupených kapsulí
EMS Katowice 2014. Druhý Major v historii Counter-Strike: Global Offensive, první se svou vlastní kapsulí. Nejnovější střílečku od Valve hrála před devíti lety oproti současnosti přibližně desetina hráčů. Sledovanost a popularita Majorů se s těmi nedávnými nedala srovnávat. A podobně to bylo s kapsulemi a samolepkami.
Zatímco nyní jdou na dračku, v roce 2014 šlo pro hráče o velkou neznámou. Mnozí z těch, kteří ji zakoupili (a nebylo jich moc), ji otevřeli. A samolepku získanou z kapsule použili. Ta tak ztratila většinu hodnoty. Kapsulí i samolepek mnoho nezbylo. Minimální nabídka, cena roste.
Co je to kapsule?
Zatímco speciální grafické úpravy zbraní (skiny) mohou hráči najít v bednách, na otevření samolepky je třeba kapsule.
Každá kapsule EMS Katowice 2014 obsahuje sedmnáct samolepek. Ty mohou hráči použít na jednu ze svých zbraní ve hře. Kromě jediné výjimky je na všech samolepkách logo týmu, jenž se kvalifikoval na největší turnaj CS:GO.
Vzhled a týmy
Samolepky EMS Katowice 2014 patří mezi ty nejhezčí ze všech. Jen málokterý Major se jim může rovnat. Týmová loga jsou výrazná, holografické verze jsou výborně propracované.
Svůj part hrají také mančafty, jejichž samolepky se v kapsulích nachází. Nejlepším příkladem je organizace iBUYPOWER. Ta patřila mezi nejoblíbenější, po skandálu s prodáváním zápasů však byla čtveřice hráčů iBP permanentně zabanována. Barvy iBUYPOWER od té doby v CS:GO nefigurují.