Studie porovnává soutěže v celkem sedmi různých metrikách. Ve čtyřech z nich se nejvýše umístilo MČR, které se dá právě označit za soutěž s největším zájmem publika. Mistrovské boje probíhaly v šesti herních titulech, série Tipsport CS:GO ale tvořila okolo 90 % sledovanosti celého MČR a byla by kumulativně nejsledovanější soutěží i v případě, že by byla analyzována samostatně. Nový formát seriálu prospěl.
MČR zaznamenalo také nejvyšší peak sledovanosti. Finále Tipsport CS:GO Bratislava si na hlavním Twitch kanále naladilo v jeden okamžik rekordních 16 380 diváků. V českých soutěžích, jejichž statistiky lze veřejně dohledat, se jedná o historické číslo. Další metriky ovládly skrze online prostor Sazka eLEAGUE a díky nejintenzivnějšímu zájmu diváků turnaj Prague Champs, který veškeré dění napěchoval do sedmi streamů.
Seriál MČR rovněž vloni nabídl nejvyšší prize money. Hráči si v roce 2022 celkově přilepšili, souhrnná finanční dotace soutěží se zvýšila o téměř 150 % a vůbec poprvé v historii překročila 10 milionů korun.
Sledovanost bez větších změn
Nejsledovanějším titulem byl v loňském roce Counter-Strike: Global Offensive, který dlouhodobě udává kurz domácí scény. Druhé místo obsadilo League of Legends, ostatní hry mají velký odstup. V součtu strávili diváci v roce 2022 u českých esportových soutěží srovnatelný čas jako v roce 2021, průměrný počet diváků se ale zvýšil o více než 7 %. Podobných hodnot dosahuje také mediální pokrytí jednotlivých soutěží.
„Každoroční analýza trhu patří mezi důležité aktivity České asociace esportu. Díky ní mají partneři přehled o tom, jaké soutěže v Česku probíhají. Na základě vybraných metrik je dokážou porovnat a představit si jejich velikost i bez osobní zkušenosti. Letos bych ale vypíchl zjištění, že esport si své diváky u online přenosů drží i přes to, že se opět naplno otevřely sportovní i esportové eventy. V minulých letech jsme viděli obrovské skoky ve sledovanosti. Jsem rád, že noví fanoušci u esportů zůstali,“ říká Lukáš Pleskot, předseda České asociace esportu.
Nejúspěšnější soutěže v jednotlivých metrikách:
- Nejvyšší počet odsledovaných hodin na Twitchi: MČR – 686 830 hodin
- Nejvyšší průměrný počet diváků na Twitchi: Prague Champs – 2 433 diváků
- Nejvyšší počet současně sledujících diváků na Twitchi: MČR – 16 830 diváků
- Nejvyšší počet online mediálních výstupů: Sazka eLEAGUE – 1 293 článků
- Nejvyšší hodnota AVE u online mediálních výstupů: MČR – 32,06 milionu korun
- Nejvyšší hodnota GRP u online mediálních výstupů: Sazka eLEAGUE – 963,16 GRP
- Nejvyšší finanční odměna (prize pool): MČR – 5 175 000 korun