Přejít k hlavnímu obsahu

Quake Live - vše co vám můžem říct

Všude se dočtete: Quake Live bude hra v browseru, Quake Live je překopaná Quake 3 Arena, Quake Live bude mít stejné nároky jako Quake 3, Quake Live bude prošpikován reklamou. Jaký je současný stav věci a co můžete očekávat od Quake Live se dozvíte v tomto článku. Informace které zde budou sepsány berte z pohledu člověka, který již půl roku hraje tuhle záležitost a prošel si prvními porodními bolestmi, které provázeli a provázejí vývoj této záležitosti. Quake Live vs Browser: Celá sranda s Quake Live začíná tím, že se připojíte na internetovou stránku téhle hry, ta sídlí na adrese www.QuakeLive.com a v současnoti na ní najdete formulář, kde můžete vložit svůj email a modlit se, že si toho v téhle fázi vývoje někdo všimne. Šťastnější z nás, především hráči z české Quake scény, mají přístup na stránku úplně jinou, kde právě probíhá BETA test. Na téhle stránce se vám v celkem povedené BETA grafice ukáže BETA menu a obrovské tlačítko Play Now. To spustí mechanismus, který nejprve stáhne Plug-In, který se nainstaluje do vašeho prohlížeče. Právě tahle záležitost je alfou a omegou celé záležitosti s Quake Live, protože zprostředkovává komunikaci mezi soubory na vašem HDD a okolním světem. Po nainstalování BASE se vám začne automaticky stahovat úvodní aréna, ta je určena úplným nováčkům a Crashka vás provede základními informacemi o hře. Vysvětlí vám, že ve hře jsou healthy a armory a pozornější z vás jistě nepřekvapí že dokonce i zbraně. Co Crash však neřekne je, jak dlouho trvá, než se armor oběví, ale já vám jakožto férovej kluk prozradím, že po 25 vteřinách. Mega je pak k dispozici každých 35 vteřin. Po základním tutoriálu dojde na vaší první hru, Crash se ze začátku hry dost fláká a jen tak chodí kolem dokola, poté začne "skillovat" a dokáže vám v pozdějších fázích hry docela zatopit. Duležité je chodit včas na místa, kde se vám objevuje Červené a Žluté brnění a v neposlední řadě i Mega. Po odehrání první arény se vám otevře zbrusu nový svět, který je složen z hlavního okna, ve kterém jsou vypsány servery. Ty jsou řazeny podle toho, jak daleko jsou od vašeho kompíka a tak máte jistotu, že první z nich boudou pro vaše připojení nejlepší. Kliknutím na obrázek mapy se vám ukáže, kdo že to na serveru paří a kliknutím druhým se připojujete do hry. Quake Live vs Nastavení hry: Pro nastavení hry slouží 2 menu, jedno je přímo ve webu a druhé pak v samotém enginu hry. Oproti Quake 3 doznalo mnoha změn a nutno říci, že k lepšímu. V této části si nastavíte veškeré zbraně a ovádací prvky. Konfig ze hry je pak uložen k vám na HDD a na SERVER. Po krátkém nastavení jste již připraveni pro hru samotnou. Ta se nejprve spustí v BROWSERU samotném a vy jednoduchým kliknutím ALT+ENTER zvětšíte bez dalšího nahrávání hru na full screen. Quake Live vs Komunita: scéna bude sjednocena pod tímto webem, což zajišťuje to, že veškeré informace, které zde sepíšete budou k dispozici celé komunitě. Kamarády si v Quake Live najdete tak, že s nimi odehrajete duel a ve vašich statistikách se objeví jejich kompletní profil. Tam kliknete na přidat kamaráda a jakmile vaši pozvánku potvrdí, tak se objeví v postranním panelu, kde se vždy dozvíte, zda je váš kámoš online. K dalším hráčům se můžete dostat přes statistiky vašich soupeřů a záleží jen na vás, koho si mezi kámoše přidáte. To, že se váš známý objevil na Quake Live zjistíte díky konzoli, která vás i ve hře samotné upozorní, že Pepa je online. Přes postranní panel pak s Pepou můžete pokecat a v neposlední řadě ho vyzvat na duel, kde mu vše ještě vysvětlíte Railem a Shaftem. Quake Live vs GamePlay: pocity ze hry samotné bych hodil nad úroveň hry Quake 3. Hra je hodně svižná a všechny triky, které jsme mohli zkoušet ve staré dobré aréně projdou i v Quake Live. Mapy doznali oproti původnímu vzhledu řádného face-liftu a vypadají výborně. Objevili se i mapy nové a věřím, že další na sebe nenchají dlouho čekat. Quake Live vs Reklama: Reklama v Quake Live bude implementována pomocí billboardů, které jsou rozmístěny v mapách, na nich se nezávisle na vaší momentální náladě budou měnit reklamy, které budou importovány ze serveru. Reklama je též nacpána do HUDu, který je speciálně rozdělen na hráčský a divákovský. Též v přehledu stavu zápasů je prostor pro nějakej ten banner a tak se nemusíte bát, že by jste měli o reklamu nouzi. Takhle implementace je v vzhledem k tomu, že je celý produkt zdarma vcelu logická. Na druhou stranu je nutné říci, že reklama není hrocena ve stylu FPScore a speciálních místností a tak vás při hře samotné neobtěžuje.Quake Live vs BETA Test: BETA je momentálně otevřena zhruba pro 4000 hráčů, což je z počátečního stavu, kdy nás byla nějaká ta stovka celkem slušný posun. Dalších 2000 accountů bude rozdáno pro potřeby QuakeConu, kde dojde k dalšímu zátěžovému testu. Poté by celá záležitost měla přejít do public stádia, kdy se k ní dostane každý hráč. Závěrem: Quake Live bezesporu přinese větší organizovanost naší herní komunitě a umožní všem bez rozdílu okusit jaké to je řítit se obrovskou rychlostí po mapě za svistu raket, které míjí vaší postavičku. Quake Live bude jistojistě impulzem pro nové hráče a pro velké turnaje aby tuto záležitost nadále podporovali v placených turnajích, na kterou dosáhne tak 0.1% všech hráčů. Zbylých 99.9% tak bude mít na co koukat. Všech 100% účastníků si pak bude lámat hlavu nad tím, proč tahle záležitost nepřišla už dříve a nezasvěceným bych rád řekl, že je na co se těšit.
Výchozí obrázek

Všude se dočtete: Quake Live bude hra v browseru, Quake Live je překopaná Quake 3 Arena, Quake Live bude mít stejné nároky jako Quake 3, Quake Live bude prošpikován reklamou. Jaký je současný stav věci a co můžete očekávat od Quake Live se dozvíte v tomto článku. Informace které zde budou sepsány berte z pohledu člověka, který již půl roku hraje tuhle záležitost a prošel si prvními porodními bolestmi, které provázeli a provázejí vývoj této záležitosti.

Quake Live vs Browser: Celá sranda s Quake Live začíná tím, že se připojíte na internetovou stránku téhle hry, ta sídlí na adrese www.QuakeLive.com a v současnoti na ní najdete formulář, kde můžete vložit svůj email a modlit se, že si toho v téhle fázi vývoje někdo všimne. Šťastnější z nás, především hráči z české Quake scény, mají přístup na stránku úplně jinou, kde právě probíhá BETA test.

Na téhle stránce se vám v celkem povedené BETA grafice ukáže BETA menu a obrovské tlačítko Play Now. To spustí mechanismus, který nejprve stáhne Plug-In, který se nainstaluje do vašeho prohlížeče. Právě tahle záležitost je alfou a omegou celé záležitosti s Quake Live, protože zprostředkovává komunikaci mezi soubory na vašem HDD a okolním světem.

Po nainstalování BASE se vám začne automaticky stahovat úvodní aréna, ta je určena úplným nováčkům a Crashka vás provede základními informacemi o hře. Vysvětlí vám, že ve hře jsou healthy a armory a pozornější z vás jistě nepřekvapí že dokonce i zbraně. Co Crash však neřekne je, jak dlouho trvá, než se armor oběví, ale já vám jakožto férovej kluk prozradím, že po 25 vteřinách. Mega je pak k dispozici každých 35 vteřin. Po základním tutoriálu dojde na vaší první hru, Crash se ze začátku hry dost fláká a jen tak chodí kolem dokola, poté začne "skillovat" a dokáže vám v pozdějších fázích hry docela zatopit. Duležité je chodit včas na místa, kde se vám objevuje Červené a Žluté brnění a v neposlední řadě i Mega. Po odehrání první arény se vám otevře zbrusu nový svět, který je složen z hlavního okna, ve kterém jsou vypsány servery. Ty jsou řazeny podle toho, jak daleko jsou od vašeho kompíka a tak máte jistotu, že první z nich boudou pro vaše připojení nejlepší. Kliknutím na obrázek mapy se vám ukáže, kdo že to na serveru paří a kliknutím druhým se připojujete do hry.

Quake Live vs Nastavení hry: Pro nastavení hry slouží 2 menu, jedno je přímo ve webu a druhé pak v samotém enginu hry. Oproti Quake 3 doznalo mnoha změn a nutno říci, že k lepšímu. V této části si nastavíte veškeré zbraně a ovádací prvky. Konfig ze hry je pak uložen k vám na HDD a na SERVER. Po krátkém nastavení jste již připraveni pro hru samotnou. Ta se nejprve spustí v BROWSERU samotném a vy jednoduchým kliknutím ALT+ENTER zvětšíte bez dalšího nahrávání hru na full screen.

Quake Live vs Komunita: scéna bude sjednocena pod tímto webem, což zajišťuje to, že veškeré informace, které zde sepíšete budou k dispozici celé komunitě. Kamarády si v Quake Live najdete tak, že s nimi odehrajete duel a ve vašich statistikách se objeví jejich kompletní profil. Tam kliknete na přidat kamaráda a jakmile vaši pozvánku potvrdí, tak se objeví v postranním panelu, kde se vždy dozvíte, zda je váš kámoš online. K dalším hráčům se můžete dostat přes statistiky vašich soupeřů a záleží jen na vás, koho si mezi kámoše přidáte. To, že se váš známý objevil na Quake Live zjistíte díky konzoli, která vás i ve hře samotné upozorní, že Pepa je online. Přes postranní panel pak s Pepou můžete pokecat a v neposlední řadě ho vyzvat na duel, kde mu vše ještě vysvětlíte Railem a Shaftem.

Quake Live vs GamePlay
: pocity ze hry samotné bych hodil nad úroveň hry Quake 3. Hra je hodně svižná a všechny triky, které jsme mohli zkoušet ve staré dobré aréně projdou i v Quake Live. Mapy doznali oproti původnímu vzhledu řádného face-liftu a vypadají výborně. Objevili se i mapy nové a věřím, že další na sebe nenchají dlouho čekat.

Quake Live vs Reklama: Reklama v Quake Live bude implementována pomocí billboardů, které jsou rozmístěny v mapách, na nich se nezávisle na vaší momentální náladě budou měnit reklamy, které budou importovány ze serveru. Reklama je též nacpána do HUDu, který je speciálně rozdělen na hráčský a divákovský. Též v přehledu stavu zápasů je prostor pro nějakej ten banner a tak se nemusíte bát, že by jste měli o reklamu nouzi. Takhle implementace je v vzhledem k tomu, že je celý produkt zdarma vcelu logická. Na druhou stranu je nutné říci, že reklama není hrocena ve stylu FPScore a speciálních místností a tak vás při hře samotné neobtěžuje.

Quake Live vs BETA Test: BETA je momentálně otevřena zhruba pro 4000 hráčů, což je z počátečního stavu, kdy nás byla nějaká ta stovka celkem slušný posun. Dalších 2000 accountů bude rozdáno pro potřeby QuakeConu, kde dojde k dalšímu zátěžovému testu. Poté by celá záležitost měla přejít do public stádia, kdy se k ní dostane každý hráč.

Závěrem: Quake Live bezesporu přinese větší organizovanost naší herní komunitě a umožní všem bez rozdílu okusit jaké to je řítit se obrovskou rychlostí po mapě za svistu raket, které míjí vaší postavičku. Quake Live bude jistojistě impulzem pro nové hráče a pro velké turnaje aby tuto záležitost nadále podporovali v placených turnajích, na kterou dosáhne tak 0.1% všech hráčů. Zbylých 99.9% tak bude mít na co koukat. Všech 100% účastníků si pak bude lámat hlavu nad tím, proč tahle záležitost nepřišla už dříve a nezasvěceným bych rád řekl, že je na co se těšit.

Click & Play