Žádné oznámení emailem nebo sdílení na sociálních sítích. Twitch pouze vydal článek na svých oficiálních stránkách, který sám o sobě nezačíná ani nekončí nijak zajímavě. Uprostřed je ovšem něco, co kompletně mění pravidla platformy. Jedná se o prezentaci značkového obsahu, právě v jeho je problém. Do popisku můžete, do chatu také. Prezentace produktů na pozadí či rozbalování produktů a hraní sponzorovaných her je povoleno. Tím ale výčet v podstatě končí. Loga mohou zabírat maximálně 3 % vaší obrazovky.
Jakmile se informace o změnách dostaly ke komunitě, okamžitě se vyvolala lavina kritiky, která nemá obdoby. Řada osobností na platformě hlasitě vyjádřila znepokojení. Tento „antitvůrčí“ přístup totiž zasáhne v podstatě každé vysílání na platformě, včetně velkých esportových událostí. Reklama je hlavním příjmem pro všechny uživatele, pokud by se tedy tato pravidla dodržovala, byl by to jasný rozsudek smrti.
Takhle Twitch ještě nepřešlápl a po několika hodinách se dostavila reakce. Vlna nevole přinutila platformu k odpovědi. „Dnešní aktualizace zásad pro značkový obsah byla příliš všeobecná. To způsobilo zmatek a frustraci a za to se omlouváme,“ začalo v prohlášení. Twitch prý neměl v úmyslu omezovat schopnost streamerů vstupovat do přímých vztahů se sponzory a chápe, že je to důležitá součást toho, jak tvůrci získávají příjmy.
Bylo prý třeba pouze objasnit stávající zásady pro reklamy, jako je tomu u ostatních platforem. „Pokyny přepíšeme, aby byly jasnější. Děkujeme, že jste se podělili o své obavy, a ceníme si zpětné vazby. Jakmile aktualizujeme jazyk, upozorníme komunitu,“ stálo na závěr prohlášení, které se pokusilo uhasit vzniklý požár.
We missed the mark with the policy language and will rewrite the guidelines to be clearer. Thank you for sharing your concerns, and we appreciate the feedback. We’ll notify the community once we have updated the language.
— Twitch (@Twitch) June 6, 2023
Je pravda, že například YouTube má v podstatě stejná pravidla, ale streamerů se to prakticky netýká. Záměr Twitche byl pravděpodobně stejný, ale způsob prezentace byl hodně nešťastný a vyvolal v komunitě paniku. Navíc bylo rozhodnuto, že za porušení smlouvy a odchod z platformy dostanou podepsaní streameři pokutu 25 dolarů, čehož se konkurence okamžitě chytila. Kick například nabízí uhrazení poplatku, pokud smlouvu poruší a přejdou na novou platformu. Nejeden tvůrce zvažuje, jestli tohle nebyla poslední kapka.