Twitch oznámil nová pravidla týkající se propagace a reklamy značek, což vyvolalo nevoli po celém světě. Dokonce i osobnosti, kteří nejsou s platformou přímo spojováni, poukazovali na nešikovnost oznámení. Mezi nimi svůj nesouhlas projevili také Mr Beast či Elon Musk. V tu chvíli si muselo vedení trhat vlasy, protože tenhle přešlap je stál velký počet lidí, jenž platformu vlastněnou Amazonem preferovali.
Nicméně otočka o dalších 180 stupňů situaci zachránila. Jenže vazby, které předtím jakžtakž držely pohromadě, jsou nyní bez potřebné důvěry. Aby ne, nová pravidla byla vyloženě „antitvůrčí“. Celý odstavec s omezenými a nepovolenými formáty byl stažen. Původně prý šlo jen o „špatný jazyk komunikace“, ale definitivní podoba nových pravidel tuto sekci zcela postrádá. Situace je zachráněna, ale ne zapomenuta.
Yesterday, we released new Branded Content Guidelines that impacted your ability to work with sponsors to increase your income from streaming. These guidelines are bad for you and bad for Twitch, and we are removing them immediately.
— Twitch (@Twitch) June 7, 2023
Pro někoho šlo totiž o poslední kapku, která donutila řadu tvůrců o mnohem hlubším přemýšlení o bádání konkurenčních platforem. Například Kick se pyšní rekordním počtem nových uživatelů, i když má také své mouchy. V budoucnu si vedení Twitche určitě své kroky raději třikrát promyslí, než je oficiálně oznámí. Nebylo by na škodu změny probrat i se samotnými streamery, kteří mají s platformou smlouvu.
Poslední hodiny nicméně ukázaly, jakou moc může mít komunita, která se spojí a jak trapně může vypadat streamovací gigant. Na stažený ocas totiž přišla rychlá odpověď se všech stran.
🤣
— Kick.com (@KickStreaming) June 8, 2023