S příchodem Valorantu v roce 2020 a s ním spojeným systémem do 13 bodů se začalo mluvit o tom, zdali by se Counter-Strike neměl ubírat stejným směrem. Tehdy ale šlo jen o debaty. Shodou okolností to však byla právě jedna ze starších verzí CS, ve které se MR12 před dvaceti lety používalo na každém turnaji. Kvůli jednomu bugu se však přešlo na MR15 a už nikdy nedošlo k návratu. Dnešní meta je ale úplně někde jinde.
The more I watch professional Counter Strike, the more convinced I get that mr12 is more than enough to determine the better team.
— Jacob „Pimp“ Winneche (@PimpCS2) May 13, 2020
Mr15 with the current money system ain’t needed...
Thoughts?
Nyní je ale všechno jinak. Nejnovější update s sebou totiž, kromě přidání všech map, přinesl také MR12 systém. Ten je prozatím dostupný pouze v tréninkovém módu a není tak zcela jisté, že bude součástí finální verze. Zatímco pro matchmaking a jiné neprofesionální hraní by mohlo jít o zlatou střední cestu mezi MR8 a MR12, z pohledu esportu by se jednalo o radikální změnu, na kterou nepřicházejí příliš pozitivní reakce.
CS2 with another amazing update, I love the MR12 switch, i remember i’ve seen it in a cartoonish 13 year old game recently as well. Ahhh jeepers im so hyped 👧 💖 kisses and hugs 😘🥰😘🥰😘🥰
— Lobanjica (@LobanjicaCS) August 18, 2023
Když se ale na vše podíváme objektivně, změna by mohla vyřešit hned několik věcí najednou. Divácky neatraktivní a dlouhé zápasy by byly výrazně kratší, a tedy i stravitelnější. Oddechly by si jistě také Tier 2 a Tier 3 týmy, které se musí dennodenně prokousávat vyčerpávajícími online zápasy. Díky kratší herní době na jednu mapu by také mohly být eliminovány nepříjemné BO1 duely. A častější by bylo i BO5 finále.
From someone who have done both;
— G2 juliano🦋 (@juliakiran) August 16, 2023
Mr12 is great for ranked or quickmatch as one game is not as tiring.
From a professional aspect of playing mr12 the two years i was in val, it was not as fun. Made me value mr15 a lot more due to the comeback possibilities
Co je ale nejdůležitější, s přechodem na MR12 by bylo nutné upravit spoustu faktorů spojených s ekonomikou, například kolem ještě důležitějších pistolkových kol. Takové ladění k dokonalosti by mohlo trvat opravdu dlouho a přechodová fáze by nemusela být příjemná. Counter-Strike si tohle dovolit možná nemůže. Výhod i nevýhod by se našla celá řada. Jestli Valve něco plánuje, na to si ještě musíme počkat.