Už při první vlně pozvánek do beta testování Counter-Strike 2 se ozývaly bručivé hlasy, že hra i přes slibovaný „subtick systém“ pořád běží jako 64-tick, nebo to tak minimálně působí. Až do spuštění FACEIT serverů se o tom dalo jen spekulovat, nyní však máme potvrzení. FACEIT nasadil subtick servery, ale s 128-tickem, které jsou podle veškerých názorů mnohonásobně lepší. S takovými servery už je hra připravena.
Valve se tak rozhodlo neinvestovat do pokroku, který byl hráči vyžadován nejvíce ze všech. Kompetitivnější matchmaking je velkým krokem kupředu, s horšími servery ale jen těžko bude režim Premier konkurovat populárnímu FACEITu. Oproti CS:GO se tak zřejmě nic moc nezmění, jen pro volnočasové hráče bude matchmaking možná o něco přívětivější. V komunitě po tomhle zjištění převládlo velké zklamání.
O téhle nemilé skutečnosti informoval Reddit uživatel MmX_A_, kterému se podařilo ze serverů vytáhnout a porovnat informace o tickratu. Zatímco oficiální Valve servery posílají informace o pohybu a činnosti všech jednotlivých hráčů každých 15,6 milisekund (64x za sekundu), tak u FACEITu je to poloviční čas. Každý alespoň trochu zkušenější hráč tak nejspíše pozná rozdíl a mnohem lepší pocit z každé akce na první pohled.
Co je tedy ten subtick, který měl jít za hranice tickratu? Jeho funkcí je vyvažování nepřesnosti mezi provedením akce a jejím zaregistrováním od serveru. Podle dřívějšího zjištění tvůrce MrMaxima skutečně CS2 odesílá dvakrát více packetů než CS:GO, ale jedna polovina z nich je menší než ta druhá. Jejich obsah je neznámý, ale pravděpodobně jde právě o zmíněné korekce. Problematika je to složitá, hráči ale zklamaní.