Budoucnost itemů a ohlédnutí za Mythic předměty přinesl ve svém blog postu Matthew Leung-Harrison, také známý jako Riot Phroxzon - game designer League of Legends. Jeden z předních vývojářů byl u vzniku Mythic itemů, do problematiky vidí jako málokdo.
Byl to update, který kompletně překopal budování itemů v League of Legends. Nad všemi předměty byla skupiny Mythiců, jež byly o kus silnější. Každý šampion mohl mít v inventáři jen jeden Mythic. Pro některé skupiny šampionů fungoval systém bez problémů, další ale měly podle Phroxzona potíže (fighters).
Další Mythic itemy by možná pomohly, ve hře by jich ale následně bylo moc. LoL by se stalo příliš komplikovaným a tím pádem i méně zábavným. A toho Riot Games docílit nechtějí. Systém vytvářel jednoduše příliš mnoho problémů a tak se s ním League of Legends loučí. Některé předměty zůstanou, jen budou pozměněny.
Některé itemy už ale ve čtrnácté sezoně populární MOBA hry od Riot Games neuvidíme. Jako příklad uvádí Phroxzon Galeforce. Předmět, jenž byl určený především pro ADC, dodával šampionům dash - pro imobilní ADC často ceněná věc, ideálním příkladem může být Aphelios. V příštím roce bude Aphelios bez svého oblíbeného itemu.
Problémem Galeforce byl podle Matthewa Leung-Harrisona fakt, že ADC šampioni museli být designováni kolem dashe, který právě tento item dodával. To je opět něco, čemu se chtějí Riot Games vyhnout.
Co tedy můžeme čekat? „Některé předměty budou méně zajímavé, ale v konečném důsledku to bude znamenat, že jednotlivé kity šampionů a jejich rozdíly více vyniknou, hráči budou mít větší flexibilitu při vytváření buildů a předměty budou lépe pasovat k šampionům,“ věří Riot Phroxzon.