Přejít k hlavnímu obsahu

Nižší počet kol v Counter-Strike zápasech. Změní to už o víkendu tempo hry?

12. 10. 2023 | 15:26 Counter-Strike 2 Komentář
Při víkendovém turnaji Tipsport CS Praha II zažije domácí scéna velkou premiéru. Půjde totiž o první domácí offline soutěž hranou v Counter-Strike 2. S novým titulem přichází i jedna často přehlížená, ale dost možná největší změna v historii profesionálního CSka: kratší zápasy.
MR12
MR12
Zdroj: NartOutHere

Counter-Strike se za roky existence změnil k nepoznání, jedna věc ale byla dvacet let neměnná. Když si odmyslíme prodloužení, tak vždy zvítězí ten, kdo první získá 16 bodů. Nebylo tomu tak ale vždy, v prvních letech hry se hrálo pouze do 13 vítězných kol, ačkoliv jednotlivá kola byla podstatně delší než dnes. Do nové éry tak vjíždíme na staronových kolejích, co tato změna ale všechno znamená pro účastníky i diváky?

V samotném základu se toho vlastně tolik nemění, jen nejspíš méně častěji uvidíme v akci force buy. Zatímco po ekonomických reformách v roce 2018 byla eco kola spíše okrajovou záležitostí, s kratšími zápasy se ale dá očekávat, že je hráči budou upřednostňovat před slabším vybavením, aby mohli mít co nejdříve plný nákup. Celkový počet kol sice tedy ubyde, počet kol s co nejsilnějším nákupem však zůstane podobný.

Ikonickou součástí Counter-Strike zápasů jsou pistolová kola, která jsou nyní ještě důležitější. Sice už dávno neplatí, že vítěz pistolek má téměř zaručené tři body, výhoda je ale stále značná. Důraz na první kolo se bude muset klást hlavně u CT strany, jejíž prohra může kvůli dražšímu vybavení znamenat pomalejší rozjezd, který se bude během 12 kol jen velmi těžce dotahovat. T strana by tak měla mít ještě o něco větší ekonomickou převahu, než tomu bývalo dříve. I kvůli tomu tak zřejmě ubyde riskantních pokusů o clutch.

Pokud ale fandíte papírově slabším týmům, budete mít z nového formátu radost. Méně kol znamená méně prostoru na chyby a více prostoru na překvapení. To je sice v BO1 zápasech nežádoucí, ty by ale díky kratšímu trvání mohly být méně obvyklé a možná i časem úplně zmizet. Pokud tým navíc špatně odhadne svého soupeře, bude mít méně času na to se vzpamatovat. Na druhou stranu ale ubyde fantastických comebacků, které často tvořily ty nejlegendárnější příběhy. A ani vítězství 13:0 nezní tak dobře jako 16:0.

Přechod na MR12 tak jednoznačně přinese intenzivnější souboje. Méně se bude riskovat a do každého kola se půjde naplno, protože z každého zaváhání bude náročnější se vzpamatovat. CS2 zkrátka na papíře slibuje vyrovnanější zápasy, v nichž každý moment může být tím klíčovým. O tom, jestli se tato očekávání vyplní, se můžete přesvědčit sami ve Vodafone PLAYzone Areně, kde se uskuteční Tipsport CS Praha II.

Jak komentují MR12 účastníci víkendového play-off?

Simon „KWERTZZ“ Horák: Oproti CS:GO to bude spíše lineární gameplay s méně forcebuyi a méně upsety.

Tomáš „fino“ Bebjak: Nebudú možné force roundy, pretože každé kolo v MR12 je dôležité a nieje výhodne zbytočne riskovať.

Patrik „Lastík“ Ptáček: Zápasy nebudou tak utahané a dlouhé, ale zároveň se bude chodit do menších risků, protože hard reset může být fatální.

Vít „nbqq“ Pohlot: Na hru bude mít obrovský impact, kdo vyhraje pistolky. Čekal jsem, že s MR12 přijde i změna ekonomiky, ale bohužel to Valve to vidí jinak.

Student žurnalistiky a filmových věd, milovník CS:GO, majitel společné fotky s Hide the Pain Haroldem.