Přejít k hlavnímu obsahu

Umírá Rocket League? Komunita zuří, nezachrání to ani Blesk McQueen

9. 11. 2023 | 19:40 Rocket League Komentář
Málokterá komunita je své hře tak oddaná. Všechno ale jednou končí. Hráči Rocket League se čím dál tím víc obrací proti vývojářům svého oblíbeného titulu. Důvodů je podle Ondřeje „Marcek“ Mareše, tvůrce videí a ambasadora eSuby, více - neexistující komunikace, nulové zlepšování a extrémní zaměření na peníze. Ani dlouho žádaná spolupráce, jež přinese do Rocket League Bleska McQueena, názor komunity nezmění.
Umírá Rocket League? Komunita zuří, nezachrání to ani Blesk McQueen
Umírá Rocket League? Komunita zuří, nezachrání to ani Blesk McQueen
Zdroj: Psyonix

Rocket League umírá. Aspoň takový je pohled velké části komunity, jež se u hry dlouhé roky drží. Psyonix vydal populární pecku v červenci roku 2015, postupně se Rocket League dostávala do popředí a získávala fanoušky.

Zlom přišel v květnu 2019. Tehdy byla společnost Psyonix zakoupena Epic Games. Herní studio stojící za battle royale fenoménem Fortnite vzalo Psyonix pod svá křídla a převzalo z velké části kontrolu nad Rocket League.

„Od doby, co přešla hra do free to play a velení se ujmul Epic Games, nezaznamenala komunita Rocket League žádné velké pozitivní změny, které vývojáři Epic Games slibovali,“ komentuje více než čtyři roky starou změnu Marcek. „Každý nový update se týká v podstatě jen nových itemů a do hry nebyly přidány žádné pořádné módy, lepší servery, týmové rankedy. Zkrátka cokoliv, co by hru a komunitu posunulo dál,“ dodává ambasador organizace eSuba.

Poslední naděje?

Možná ale není vše tak beznadějné. Už před několika lety se dostala na veřejnost informace, že vývojáři pracují na kompletním přechodu Rocket League na Unreal Engine 5. To by bylo něco, co by všechno dost možná otočilo.

„Většina z nás, včetně mě, věří, že vývojáři musí pracovat na Unreal Engine 5, který hru posune hned o několik levelů dál,“ říká s nadějí Marcek. Všechno jsou ale zatím teorie. Chybí totiž jakákoli komunikace mezi vývojáři a hráči. To je podle většiny komunity v posledních letech vůbec nejlepší problém Rocket League.

Nejhorší rozhodnutí v historii

Je to měsíc od momentu, který dost možná navždy změnil Rocket League. Společnost Epic Games oznámila, že ze hry odstraní obchodování s předměty mezi hráči. Stane se tak konkrétně v noci z 5. na 6. prosince.

„Tuto změnu provádíme proto, abychom se sladili s celkovým přístupem společnosti Epic ke kosmetice ve hrách a zásadám obchodu s předměty, kdy předměty nejsou obchodovatelné, přenosné ani prodejné. Tím se otevírají budoucí plány na to, aby se některá vozidla z Rocket League časem dostala i do jiných her od Epicu a podpořilo se tak vlastnictví napříč hrami,“  zní kompletní odůvodnění tohoto rozhodnutí.

„Epic se zkrátka rozhodl Rocket League pohřbít. Trading byl součástí hry přes sedm let a nikoho z nás by nikdy nenapadlo, že by byl úplně odebrán,“ komentuje Marcek sklesle blížící se update. „Zničili tímto velkou část komunity, která se tradování věnovala, vydělávala. Hráči si tak i mohli jednoduše jakýkoli item ze hry sehnat. Teď budou muset čekat, až se v item shopu náhodou objeví, jinak mají smůlu,“ popisuje Ondřej Mareš update.

Malá náplast, ale nestačí to

Jedna novinka, po které hráči dlouhodobě volají, ale přeci jen v Rocket League bude. Konkrétně jde o předměty spojené s legendárním Bleskem McQueenem z filmové série Auta. Mega Bundle stojí 2 500 kreditů a jeho součástí jsou decaly, kola, auto nebo exploze.

Komunita byla z novinky nadšená. Ale rychle si zase vzpomněla na to, co se v posledních měsících a letech děje. Rozčílení přetrvává, ani pěkná auta ho nepřekonají. Unreal Engine 5 by to možná dokázal. Ale přijde někdy?

Zaměření především na League of Legends a EA Sports FC. Občas zapne Counter-Strike, od roku 2012 ale žere LoLko, dostal se i do Diamondu :).