„Opožděná hra je nakonec dobrá, ale uspěchaná hra je navždy špatná,“ prohlásil zakladatel společnosti Valve Gabe Newell v novém dokumentu k 25. výročí hry Half-Life. Slova si údajně vypůjčil od slavného zakladatele společnosti Nintendo. Tato fráze zazněla v souvislosti s počátečními problémy s prvním dílem Half-Life, který měl vyjít v roce 1997.
„Dostávali jsme se do tří měsíců před údajným dodáním v roce 1997, už v tu chvíli jsme ale věděli, že to nevyjde. Tohle opravdu nebude dobrý nápad, tohle je jen rychlá napodobenina, tahání peněz z lidí, tohle nemůžeme udělat,“ říká v dokumentu inženýr společnosti Valve, Ken Birdwell. Napjatý program způsobil, že hru nebylo možné v čas vydat a vydání se tak muselo posunout.
Valve mělo zároveň ještě tři měsíce před oficiálním vydáním spoustu práce s příšerami a kontentem, který se do hry měl přidat. Nikdo ale neměl za úkol na nich pracovat. „Uvědomujeme si, že nám nezaplatíte za to, abychom pokračovali ve vývoji, ale přesto musíme hru posunout,“ řekl v dokumentu spoluzakladatel Valve Mike Harrington.
„Zpoždění je jen chvilkové, ale kdybychom to vydali nedodělané, je to napořád. Mohli bychom se pokusit vytlačit tuhle věc, ale to bychom nebyli společnost, kterou chceme být. To nereflektuje vztah, který chceme mít s našimi zákazníky,“ prohlásil Newell. Ačkoliv se dokument zaměřuje především na tvorbu hry Half-Life a dění v průběhu tvorby.