Studii provedla společnost Ultra ve spolupráci s agenturou Atomik Research. Průzkumu se zúčastnily celkem dvě tisícovky hráčů počítačových her z USA a Velké Británie. Výsledkem je jasné zjištění, že pouhých 36% dotázaných si kupuje hry za plnou cenu.
Dalších 32% uživatelů běžně čeká na slevu nebo jinou výhodnou nabídku a zbylých 32% pak upřednostňuje jen tituly, které jsou dostupné zdarma. Jedná se tak o hráče hojně využívající nabídky her zdarma na Epic Games Store nebo piráty, kteří hry stahují nelegálně.
Součástí výzkumu ale byly i další otázky, ze kterých například vyplývá, že až 94% hráčů vnímá Youtube jako nejlepší platformu k objevování nových her. Dále se, ne až tak překvapivě, až 75% dotázaných shodlo, že AAA hry jsou předražené a 85% pak sdělilo, že slevy při nákupu nových titulů hrají velkou roli.
Většina gamerů, konkrétně 75% dotazovaných, si ráda zapaří i tituly od nezávislých vývojářů. Hlavním důvodem je podle průzkumu jejich kreativita.