Méně stráveného času a zároveň méně utracených peněz. Takový je cíl nových návrhů čínské vlády, která se po měsících opět zaměřuje na online videohry. V minulosti už byl omezen čas, jenž mohou nezletilí hráči strávit „pařením“ na tři hodiny denně. Opatření se výrazně dotkla i esportu.
Teď se čínská vláda vrací s dalšími návrhy. Gaming vnímá jako závislost a dál zasahuje. Všichni hráči by měly s novými pravidly omezený čas, který mohou hrát. Pokud bude časový limit překročen, objeví se na obrazovce hráče upozornění na „iracionální spotřební chování“, jak cituje návrhy čínské vlády portál Forbes.
Změnami by prošel i obsah v samotných hrách. Pokud návrh projde, bude zakázán jakýkoli content, který by mohl ohrozit národní bezpečnost nebo poškodit národní čest. Společnosti by zároveň ověřovaly a omezovaly přístup nezletilým.
Čínské vládě se nelíbí ani chování vydavatelů ve vztahu s financemi. A to je hlavní důvod, proč se akcie Tencentu, NetEase nebo BiliBili tolik propadly. Každý hráč by s novými pravidly mohl utratit jen omezený objem financí. Zároveň by byly zakázány odměny za každodenní přihlášení či první digitální transakci.