Neoficiální datadisk Horn of the Abyss je již řadu let neodmyslitelnou součástí klasické tahové strategie Heroes of Might & Magic III. Tvůrci úzce spolupracují s vývojářem Heroes III HD modu, takže neoficiální datadisk jej má v sobě již automaticky integrovaný, čímž hravě předčí i oficiální placenou edici Heroes of Might & Magic III HD Edition od Ubisoftu, dostupnou třeba na Steamu (ta totiž obsahuje jen základní hru Restoration of Erathia převedenou do HD a žádné online lobby).
O tom, proč je Heroes III atraktivní i dnes a proč se může právem vydávat za esportovou hru, jsme již psali v řadě předchozích článků. Nyní se však pojďme podívat na to hlavní a to je vznik nového města Factory.
První myšlenky a kreslené skeče se zrodily již ve studiu oficiálních vývojářů New World Computing před rokem 1999, kdy originální Heroes III vznikl. Pamětníci mohou připomenout, že například terén zvaný Wasteland se nacházel již v Heroes of Might & Magic II z roku 1997.
Přesto se Factory do finální podoby hry nedostal a vzhledem k tomu, že práce na dvou oficiálních datadiscích Armageddon's Blade a Shadow of Death byly mírně uspěchané a zkrátka poněkud odbyté, vypadalo to, že se hráči města Factory nikdy nedočkají...
V roce 2011 však přišel opěvovaný neoficiální datadisk Horn of the Abyss, který přinesl zbrusu nové město Cove a s tím i špetku naděje na nový Heroes III obsah do budoucna. V roce 2018 byly již práce na Factory v plném proudu, na veřejnost byly vypouštěny lákavé teasery a první ohlášené datum vydání města Factory znělo 31.12.2019.
To se však nepodařilo dodržet a 7.11.2020 naopak tvůrci oznámili, že hlavní designér města Factory s přezdívkou Docent Picolan náhle a tragicky zemřel. Zbytek týmu se však zavázal k tomu, že na jeho počest město Factory dokončí. Práce však postupovala velmi pomalu.
V následujících letech tým přiznal, že uplynuly i měsíce, aniž by kdokoli na Hotě pracoval. Přeci jen projekt měl za sebou již 13 let a z mladých kluků se stali muži od rodin, obtěžkáni svým zaměstnáním a s nedostatkem volného času pro boční projekt. Připomeňme, že na rozdíl od vývojáře Heroes III HD modu, tým HotA Crew na svoji tvorbu záměrně nikdy nevybral ani cent.
Dne 31.12.2023 však jako úder blesku dorazil doposud největší update HotY s pořadovým číslem 1.7.0., který skutečně přinesl zbrusu nové město Factory, k němu náležející kampaň a spoustu dalších vychytávek.
Na rozbor jednotek i na konkrétní dopad pro mod Duel se určitě podíváme v následujících článcích. Zde již pouze závěrem shrneme výčet hlavních (tedy ne všech) změn v nové verzi hry 1.7.0. Pro zájemce kompletní changelog v originále je dostupný zde.
- Nové město Factory obsahující celkem osm jednotek s možností upgradu (tedy celkem šestnáct), dva nové hrdiny
- Kompletní nová příběhová kampaň za město Factory
- Nový editor kampaní a podpora pro vlastní mapy
- Nový objekt vzducholoď, která funguje stejně jako loď na vodě, tedy umožňuje hrdinovi létat. Objekt pro nákup vzducholodí je ale ve standardních mapách vypnut, je možné jej přidat v editoru, či vlastních mapách
- Přidán nový artefakt „Sleepkeeper“ - dává armádě imunitu vůči kouzlům mysli (Berserk, Hypnosis, Blind, Forgetfulness apod.)
- Po smrti hrdiny je nemožné, aby se tento silný hrdina náhodně znovu objevil v taverně
- Stáje hradu Castle přidávají pouze +300 pohybových bodů namísto původních +400
- Objekt Mana Vortex hradu Dungeon nyní nezdvojnásobí manu automaticky hrdinovi po otevření hradu, aniž by to hráč mohl odmítnout
- Cestovní kouzla Town Portal a Dimension Door se nyní nemohou objevit ve Věži magických kouzel jako první. Je třeba nejdříve zaplatit za research. Ale je garantováno, že se kouzla objeví nejpozději na 3. zakoupený research
- Zákaz hit and runu je nyní automaticky implementován do hry - tedy není možné začít boj, zakouzlit útočné kouzlo a okamžitě z boje utéct, aniž by se soupeř dostal na tah
- Skládaný artefakt The Diplomat's Mantle nyní umožňuje ignorovat pravidlo hit-and-run
- Do herního menu přibylo tlačítko na opakování akce políčka, na kterém stojí aktuálně vybraný hrdina (dříve bylo možné akci opakovat pouze mezerníkem)
- Snížena síla přivolání zemských a ohnivých elementálů při advanced a expert magii
- V boji je možno přivolávat různé druhy elementálů, což dříve možné nebylo
- Oslaben bonus hrdiny Luna ze zvýšení síly kouzla Fire Wall o 100% na zvýšení o 25%, zároveň kouzlo Fire Wall je pro všechny hrdiny o 50% silnější
- Vylepšení Pixie na Spirits již nevyžaduje drahou budovu University of Magic, ale pouze levnější budovu Garden of Life
- Snížen počet strážících Steel Golemů v Experimental Shopu z 25-50-75-100 na 20-40-60-80
- Zvýšen počet hitpointů, které je schopen vyléčit First Aid Tent
- Zvýšena hodnota (AI value a Fight Value) jednotek Lizardman a Lizard Warrior (což znamená, že jich jako stráže u různých objektů bude méně)
- Snížena hodnota (AI value a Fight Value) jednotek Leprechaun (což znamená, že jich jako stráže u různých objektů bude více)
- Vylepšená umělá inteligence střeleckých jednotek (nyní místo boje na blízko mohou preferovat přesun do lepší střelecké pozice)
- Vylepšená umělá inteligence při zhodnocení efektivity použití kouzla Berserk
- Další drobná vylepšení do templatů náhodných map užívaných v turnajích
Zavítejte tedy na jediný český YouTube kanál věnovaný Duelům v Heroes of Might & Magic III youtube.com/@h34d, kde se určitě v brzké době objeví i nějaké hry za nové město Factory!