Minulý rok v říjnu po dlouhých peripetiích Microsoft dokončil nákup herního vydavatele Activision Blizzard. Největším obchodem v historii videoherního průmyslu se firma stala třetí největší herní společností světa po čínském Tencentu a japonské Sony.
Ve čtvrtek Microsoft v interní zprávě zaměstnancům oznámil, že propustí zhruba osm procent pracovníků své herní divize, informoval magazín The Verge, který také získal zprávu ředitele Microsoft Gaming Phila Spencera.
„V roce 2024 se vedení společností Microsoft Gaming a Activision Blizzard zavázalo ke sladění strategie a plánu realizace s udržitelnou strukturou nákladů, která podpoří celý náš rostoucí byznys,“ stojí ve Spencerově prohlášení.
„V rámci tohoto procesu jsme učinili bolestivé rozhodnutí snížit počet zaměstnanců v herním průmyslu přibližně o 1 900 pozic z 22 tisíc lidí v našem týmu,“ napsal šéf herní divize Microsoftu a poznamenal, že všichni propuštění se významně podíleli na firemním úspěchu.
„Oni mohou být hrdí na vše, co tu dokázali,“ uvedl Spencer.
I want to thank everyone who is impacted today for their meaningful contributions to their teams, to Blizzard, and to players’ lives. It’s an incredibly hard day and my energy and support will be focused on all those amazing individuals impacted – this is in no way a reflection…
— Mike Ybarra 🎄 (@Qwik) January 25, 2024
S Activision Blizzard se loučí i významní lidé. Firmu se rozhodl opustit prezident Mike Ybarra a také šéf herních designérů a jeden ze spoluzakladatelů Blizzardu Allen Adham.
„Po více než 20 letech strávených u Microsoftu a s akvizicí Activision Blizzard za zády je na čase, abych se zvenčí (opět) stal největším fanouškem Blizzardu,“ napsal Mike Ybarra na rozloučenou v příspěvku na sociální síti X.
Microsoft také končí s vývojem survival titulu pro více hráčů. Na projektu Odyssey se začalo pracovat před šesti lety a v lednu 2022 Blizzard oznámil, že na hře pracuje a že vyjde na počítačích a herních konzolích.
Od vydání střílečky Overwatch před osmi lety mělo jít o první zcela novou hru, která se v Blizzardu vyvíjela. Zároveň měla být prvním titulem vydaným pod hlavičkou Microsoftu.
Blizzard today canceled survival game Odyssey and laid off most of the team. It was in development for more than six years — and by all accounts very fun — but was still years away from release. Why? Because of Synapse, the engine behind the game. Story: https://t.co/P1Y7Nh3G5m
— Jason Schreier (@jasonschreier) January 25, 2024
Víc než rok herním byznysem hýbou zprávy o hromadných vyhazovech. V loňském roce se herní studia a vydavatelé rozloučili s více než 10 tisíci zaměstnanci, vyplývá z čísel webu VideoGameLayoffs.com, který monitoruje veškerá propouštění napříč celým oborem.
Jen za první letošní měsíc jsou čísla propuštěných na polovině těch loňských. Na začátku týdne oznámila společnost Riot Games, jež vyvíjí populární strategii League of Legends, že ji opustí 500 zaměstnanců. Se stejným počtem lidí se rozloučila i streamovací platforma Twitch.