V září loňského roku vyšla dlouho očekávaná hra Starfield, která se svými 330 000 tisíci kopiemi v předběžném přístupu překonala rekord The Elder Scrolls V: Skyrim. Nicméně o pár měsíců později zaznamenávají statistiky SteamDB pouhých 7 000 souběžně hrajících lidí. Pro porovnání - Skyrim vydaný v roce 2011 se drží kolem hranice 34 000 hráčů.
Je však třeba zmínit, že do zmíněných čísel Starfieldu nejsou započítaní hráči, kteří hrají na Xboxu nebo mají hru zapnutou skrze Xbox Game Pass. Pokles je i u nejpopulárnějších titulů běžný, tempu Starfieldu se ale málokdo vyrovná.
„Dlouhodobá životnost hry Starfield je pro nás hlavním cílem v roce 2024,“ prohlásil Microsoft společně s Bethesdou. Prohlášení se však prozatím příliš nedaří přeměnit v realitu.
Starfieldu nepomáhá ani velká porce negativních recenzí, ve kterých stojí, že vzhledem k příběhu a přidávání zbytečností je hra vskutku předražená. Nenaplnila očekávání fanoušků, kteří na titul čekali dlouhé rokyčekali celých 10 let.
Pravidelné opravy chyb a přidávání nového obsahu by ale mohly Starfield znovu nakopnout.
Starfield has lost 97% of its Steam players in less than six months
— PC_Focus 🔴 (@PC_Focus_) February 11, 2024
In the six months since it launched, Starfield, Bethesda's long-awaited space RPG, has seen its Steam player count drop by over 300,000https://t.co/RkGNVRvXKx