Marcus Letho byl do roku 2012 vedoucím tvůrcem všech her Halo ve společnosti Bungie. V roce 2021 se připojil k EA a pracoval na nové hře Battlefield. Zkušený herní designér se ale bohužel nepřímo stal jednou z obětí masivního propouštění v herním průmyslu, které se nevyhnulo ani gigantickému EA.
„Když jsem zjistil, že EA propouští můj tým, byl jsem z toho na dně,“ zveřejnil Lehto své pocity na platformě X. „Vyhodili nespočet talentovaných vývojářů, kteří byli pro sérii Battlefield neuvěřitelně cenní,“ dodal. Po špatných zprávách se rozhodl z firmy na vlastní žádost odejít.
„Moc jsem se k situaci nevyjadřoval, protože nemám nic pozitivního, co bych o společnost EA a svém odchodu mohl sdělit,“ říká Lehto. Z jeho slov je patrné, že globální propouštění herních firem špatně snáší, bližší informace o fungování ve společnosti Electronic Arts ale neprozradil. „Dám si od her pauzu. Potřebuji zjistit, zda je vůbec něco, co bych v tomto průmyslu chtěl dělat dál,“ sdělil na závěr.
Yes, I left EA on my own accord.
— Marcus Lehto 🇺🇦 (@game_fabricator) February 27, 2024
This was very a tough decision for me to make.
I want to thank the Battlefield community for allowing me to listen to you while I was able. Your feedback will help make Battlefield stronger.
I wish the teams at EA all the best moving forward.