Přejít k hlavnímu obsahu

Více než 15 milionů kopií Baldur's Gate 3! Tvůrci se teď chystají přejít k novým projektům

24. 3. 2024 | 10:47 Gaming
Podle šéfa studia Larian, Swena Vinckeho, se Baldur’s Gate 3 prodalo dvakrát více než Divinity: Original Sin 2. Vývojářům se podařilo zanechat zásadní herní odkaz, o to větší obavy ale mají z budoucích projektů.
Swen Vincke, CEO společnosti Larian Studios
Swen Vincke, CEO společnosti Larian Studios
Zdroj: GameSpot Trailers/Baldur's Gate 3 - Behind The Scenes Development With Larian Studios

V rozhovoru pro GameSpot Swen Vincke poznamenal, že Baldur’s Gate 3 bylo úspěšnější, než studio předpokládalo a prodeje byly téměř dvojnásobné oproti Divinity: Original Sin 2. Vzhledem k tomu, že Divinity prodalo necelých 8 milionů kopií, dá se odvodit, že prodeje Baldur’s Gate 3 přesáhly hranici patnácti milionů.

S úspěchem se ale pojí i nadměrné očekávání. Sám Vincke prozradil, že čelí velkému tlaku a obavám, že další hra bude horší než Baldur’s Gate 3. Už oznámení, že studio Larian nechystá DLC ani pokračování BG3, fanoušky zklamalo. „Nikdy jsem si ničím nebyl jistější. Tohle je pro budoucnost studia správná strategie,“ okomentoval Vincke odklon od Baldur’s Gate.

Vývojáři mají za sebou celé univerzum Divinity, tudíž odklon od Dungeons and Dragons nutně nemusí znamenat neúspěch. Zároveň kvalita již vydaných titulů jasně naznačuje, že studio ví co dělá a další hra může být stejně tak velký hit, ne-li větší, jako byl Baldur’s Gate 3.

Hry mě baví i živí od roku 2017, aktuálně se jim věnuji na pozici herní producentky v jednom brněnském studiu. Psaní o hrách je pak pro mě radostí a koníčkem. Kromě nebezpečného tria CS2, LoL a Age of Empires II mám ráda sport a pivo.