V rozhovoru pro GameSpot Swen Vincke poznamenal, že Baldur’s Gate 3 bylo úspěšnější, než studio předpokládalo a prodeje byly téměř dvojnásobné oproti Divinity: Original Sin 2. Vzhledem k tomu, že Divinity prodalo necelých 8 milionů kopií, dá se odvodit, že prodeje Baldur’s Gate 3 přesáhly hranici patnácti milionů.
S úspěchem se ale pojí i nadměrné očekávání. Sám Vincke prozradil, že čelí velkému tlaku a obavám, že další hra bude horší než Baldur’s Gate 3. Už oznámení, že studio Larian nechystá DLC ani pokračování BG3, fanoušky zklamalo. „Nikdy jsem si ničím nebyl jistější. Tohle je pro budoucnost studia správná strategie,“ okomentoval Vincke odklon od Baldur’s Gate.
Vývojáři mají za sebou celé univerzum Divinity, tudíž odklon od Dungeons and Dragons nutně nemusí znamenat neúspěch. Zároveň kvalita již vydaných titulů jasně naznačuje, že studio ví co dělá a další hra může být stejně tak velký hit, ne-li větší, jako byl Baldur’s Gate 3.
Counter expectations but I’ve never been more sure about a strategy shift. This is the right thing for Larian. https://t.co/uoEfoblqQi
— Swen Vincke @where? (@LarAtLarian) March 22, 2024