Poslední dva přídavky do Valorantu nedopadly zrovna úspěšně. Sentinel Deadlock a duelista Iso si nezískali tolik hráčů, jako jejich předchůdci. Dokonce ani na profesionální scéně si domov nenašli. Jenže s Clove by mohlo kladivo konečně udeřit na hřebík. Hned po odhalení byl vidět potenciál celého kitu a zaujal i profíky.
Schopnosti Clove se točí kolem konceptu „krásné smrti“. Umírání totiž může být jen začátek. Controlleři se většinou snaží být naživu co nejdéle, poflakování v zadní linii ale není parketou Clove. Pro využití plného potenciálu budete muset přijmout vypočítaná rizika, mezi hraním na jistotu a riskováním života je ale tenká hranice. Stejně jako s oslovením, které si u fanoušků nenašlo patřičné přijetí. Teď ale ke schopnostem!
Not Dead Yet (X): Clove vzdoruje smrti aktivací esence nesmrtelnosti. Aby stabilizovali svou formu, musí odstranit životní energii protivníka.
Pokud zemřete a vaše ulti je připravena, budete mít pár sekund na vzkříšení. Abyste však zůstali naživu, musíte během krátké doby získat zabití nebo asistenci. Tato schopnost vám může pomoci pokrýt klíčové oblasti po smrti nebo se zotavit z přehřátí.
Ruse (E): Clove promítá pohled na bojiště shora a pomocí své mysli sesílá na bojiště smoky. Dokonce i po smrti.
Další na řadě jsou smoky. S vědomím, že lze sesílat smoky i po smrti, se riskování zdá mnohem méně nebezpečné. Ale záleží na tom, kde zemřete, což dělá věci mnohem zajímavějšími. Vzhledem k tomu, že dosah Clove je omezen na blízká místa, kde jste zemřeli, nemůžete se jen držet v zadních liniích.
Meddle (Q): Clove soustředí fragment esence nesmrtelnosti, která po vhození zhorší životní esenci těch, kteří byli zasaženi výbuchem.
Jednoduchá schopnost debuffingu k boji o prostor. Nejlepší je v kombinaci se svou ultimátkou nebo dalšími poškozujícími schopnostmi ostatních agentů (například Viper Molly, nebo Raze Nade).
Pick-Me-Up (C): Clove absorbuje životní energii padlého nepřítele a poskytuje mu okamžik zvýšené obratnosti a zdraví.
Stejně jako ostatní schopnosti spočívá síla Pick-Me-Up v tom, že se Clove ujímá soubojů, do kterých by Contoller obvykle neměl chodit. Z této schopnosti nic nezískáte, pokud s někým nebojujete v rámci časového okna, takže to hráčům vysílá docela jasnou zprávu, že by měli jít s někým bojovat. Pick-Me-Up a Meddle jsou zásadní pro dostání se do scénářů, kde můžete efektivně využít své posmrtné schopnosti.
Žádost o „fill“ v soloQ často znamená hraní kontrolora. Ale někdy prostě chcete bojovat. Clove je pro ty, kteří naplňují vyšší dobro, ale hra nezávisí na schopnosti zůstat naživu. I jako Controller jste předurčeni převzít 1v1 souboje. „Docela brzy jsme předpokládali, že přirozeně agresivní hráči nemají v roli kontrolora dostatek možností. Před Clove to byli téměř všichni, kteří měli pocit, že chtějí být agresivní,“ říká Penguin, herní designér.
„Mnoho hráčů má pocit, že musí hrát příliš pasivně ve srovnání s jinými rolemi, a tak se rozhodnou celou třídu opustit,“ míní. Clove odemyká zcela nový styl hry s kontrolorem. Namísto toho, abyste se snažili přežít a používali svůj kit k pomoci spojencům, musíte být ochotni zemřít pro tým. Tenhle nápad se hráčům líbí.