Mikrotransakce jsou jedním z nejkontroverznějších témat herního světa posledních let. Multiplayer často funguje jen díky mikrotransakcím, v nedávné době se rozjíždí trend také ve hrách pro jednoho hráče. Vývojáři často tvoří singleplayer tak, aby musel hráč postupovat napříč úrovněmi, přičemž si tento postup mohou v některých případech usnadnit právě penězi.
Posledním takovým případem je společnost Capcom, která sice prvotně sklidila s Dragon's Dogma 2 pozitivní zpětnou vazbu. Ta se však po zapnutí mikrotransakcí rapidně zhoršila. Frustrovaní hráči bombardovali Dragon's Dogma 2 špatný recenzemi napříč platformami.
Finanční ředitel společnosti CD Projekt Red Piotr Nielubowicz se naopak staví tvrdě proti mikrotransakcím v hrách pro jednoho hráče a tvrdí, že u studia stojícího například za populární sérií Zaklíánač, nikdy mikrotransakce nebudou.
„Pro mikrotransakce v hrách pro jednoho hráče nevidíme místo, ale nevylučujeme, že toto řešení v budoucnu využijeme u projektů pro více hráčů,“ tvrdí Piotr. Znovu se tak otevřelo téma, co má asi CD Projekt Red v plánu do budoucna. Mluvilo se o vytvoření remaku hry Zaklínač 1 a také o kódovém označení Polaris, jež údajně značí novou trilogii Zaklínče. První díl by měl vyjít v roce 2026 a poslední v roce 2032.
„We don't see a place for microtransactions in single-player games“, says CD Projekt Red following Dragon's Dogma 2's DLC fiasco
byu/Bob_Juan_Santos ingaming